تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1396 - 6:59
کد خبر : 22744

برگزاری بیش از ۲۵۰۰ محفل قرآنی در مدارس و دارالقرآن‌های خراسان رضوی

برگزاری بیش از ۲۵۰۰ محفل قرآنی در مدارس و دارالقرآن‌های خراسان رضوی

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به برنامه های قرآنی این اداره در دهه فجر اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ابلاغی مقرر شده در آموزش و پرورش در سه بازه زمانی باید در مدارس و دارالقرآن های آموزش و پرورش

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به برنامه های قرآنی این اداره در دهه فجر اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ابلاغی مقرر شده در آموزش و پرورش در سه بازه زمانی باید در مدارس و دارالقرآن های آموزش و پرورش سراسر استان برنامه های قرآنی اجرا شود.
وی افزود: با توجه به اینکه انقلاب ما برگرفته از قرآن، عترت و نماز است لذا یکی از این سه بازه زمانی ایام الله دهه فجر پیش بینی شده است تا از این فرصت برای ترویج فرهنگ قرآنی و مباحث دینی بین دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم استفاده شود.

برپایی هشت محفل انس با قرآن در مساجد حاشیه شهر

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس با هدف گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی برگزاری بیش از ۲۵۰۰ محفل انس با قرآن کریم در مدارس و ۶۳ دارالقرآن استان در دهه مبارک فجر سال جاری پیش‌بینی شده است.

مهدوی خواه گفت: درخصوص دارالقرآن‌ها طبق برنامه‌ریزی مدیران این مراکز امکان برگزاری چندین محفل در هر یک وجود دارد ضمن اینکه برگزاری هشت محفل انس با قرآن کریم در مساجد حاشیه شهر مشهد با محوریت پنج دارالقرآن در این مناطق تدارک دیده شده است.
بودجه‌ای برای دعوت از قاریان بین‌المللی نداریم
وی اظهار کرد: اعتبار لازم برای دعوت از قاریان بین المللی در محافل قرآنی مدارس را نداریم لذا با توجه به اینکه بودجه ای برای برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش وجود ندارد، سعی شده است این محافل با کمترین هزینه و حتی‌المقدور بدون هزینه با استفاده از ظرفیت مدارس برپا شود.
مهدوی خواه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این محافل فراگیر شدن مباحث قرآنی در مدارس است، ادامه داد: براین اساس به دنبال محافل مدرسه‌ای هستیم چرا که این رویکرد اثربخش است لذا برای اجرای تلاوت در این محافل از نخبگان قرآنی آموزش‌وپرورش و از قاریان برتر دانش‌آموز دعوت خواهد شد و یک هدیه دانش آموزی نیز به این بزرگواران تقدیم می‌شود.
تجلیل از ۶۰ هزار دانش‌آموز حائز رتبه برتر مسابقات قرآن آموزشگاهی در دهه فجر
وی با بیان اینکه همه این مراسم‌ها با رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین همزمان با دهه فجر مراسم تجلیل از ۶۰ هزار دانش آموز برگزیده مسابقات قرآن آموزشگاهی که در ۱۴ رشته رتبه اول را کسب کرده‌اند، برگزار می‌شود و تقدیرنامه با امضای مدیران اوقاف و آموزش و پرورش به آنان اعطا خواهد شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: همچنین مراسم تقدیر از هزار مدیر، معاون، مربی و معلم برتر، ۵۰۰ مدرسه و سه اداره برتر در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز نیز در این ایام تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه محافل قرآنی در هفته قرآن و عترت نیز برگزار شد، عنوان کرد: برپایی محافل انس با قرآن کریم نیز در هفته معلم با محوریت مدارس برگزار خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد