تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 14:32
کد خبر : 22728

زنجان| ۲۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۷ برای بهزیستی پیش‌بینی شد

زنجان| ۲۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۷ برای بهزیستی پیش‌بینی شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: اعتیاد به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی است که طلاق، همسرآزاری، کودک‌آزاری و دیگر آسیب‌ها را به همراه دارد. وی با بیان اینکه ریاست بهزیستی کشور مسئول

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: اعتیاد به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی است که طلاق، همسرآزاری، کودک‌آزاری و دیگر آسیب‌ها را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ریاست بهزیستی کشور مسئول کمیته اعتیاد را بر عهده دارد، گفت: ۵ هزار تیم در مناطقی که ریسک مواد مخدر در آن جا بالا است مستقر شده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با ابراز تاسف از افزایش اعتیاد زنان در جامعه گفت: تغییر مصرف مواد مخدر کاهش یافته است ولی مصرف اعتیاد زنان افزایش یافته است.

وی گریزی به آمار کودک آزاری در سال ۹۵ زد و گفت: ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد در کشور کودک آزاری ثبت شده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه ۲۷ استان کشور مرکز درمان اجتماع محور راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این مراکز جنبه‌های پزشکی و روحی و روانی معتادان را همزمان درمان می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۹۷ میزان اعتبار سازمان بهزیستی را ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس این لایحه را کمی افزایش داد و میزان بودجه سازمان بهزیستی را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: البته این میزان بودجه به جز افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران است.

وی در ادامه به میزان معتادان کشور بر اساس تحقیقات سال ۹۴ اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس هر شش مرد معتاد یک زن معتاد وجود داشت.

محسنی بندپی اشاره به میزان اشتغال سال ۹۵ کرد و اظهار داشت: از ۴۶ هزار نفری که در سال ۹۵ استخدام بهزیستی شدند ۲۵ هزار نفر معلول بودند.

وی اشاره‌ای به بیکاری تنها مدال آور المپیکی ناشنوای زنجانی کرد و گفت: باید برای فراهم کردن اشتغال محسن منوچهری مساعدتی صورت گیرد که مدیرکل بهزیستی استان زنجان این مسئولیت را پیگیری کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی استان زنجان با ابراز خرسندی از طرح خوب مشاوره‌های ژنتیک گفت: این اقدام در راستای پیشگیری انجام شده و می‌توانیم از به وجود آمدن بسیاری از کوکان معلول جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند از مشاوره‌های ژنتیکی قبل از ازدواج رایگان استفاده کنند، ابراز کرد: ۴۷ درصد طلاق‌های کشور در پنج سال نخست ازدواج انجام می‌گیرد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ انتقادپذیر بودن و عذرخواهی کردن در جامعه نهادینه شود، گفت: اگر این فرهنگ را بیاموزیم در کاهش طلاق‌ها بسیار موثر است.

وی به طرح خوب سامانه ثبت طلاق در سازمان بهزیستی کرد و گفت: این طرح نخست در شهر مشهد اجرا شدن و بعد از نتیجه گرفتن هم اکنون در ۱۱ شهر کشور اجرایی شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: این سامانه به این‌ ترتیب است که افراد بعد از توافق کردن به طلاق قبل از مراجعه به دادگاه در این سامانه ثبت نام می‌کنند و کارشناسان بهزیستی این طلاق‌ها را بررسی می‌کنند و با دعوت از زوجین کلاس‌های مشاوره‌ای را برای آنان برگزار می‌کنند و این طرح به قدری کارساز بود که در شهر مشهد در یک سال طلاق ۸ درصد کاهش یافت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد