تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1396 - 9:19
کد خبر : 22443

برگزاری دوره توانمندسازی بیش از دو هزار ائمه جماعات مدارس خراسان رضوی

برگزاری دوره توانمندسازی بیش از دو هزار ائمه جماعات مدارس خراسان رضوی

حجت‌الاسلام ابوالحسن نبئی، کارشناس مسئول نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: از آنجا که نماز به عنوان مهم‌ترین فریضه دینی است و از طرفی بستر تربیتی لشکر بزرگ دانش‌آموزان در اختیار آموزش وپرورش است لذا دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس سراسراستان با همکاری

حجت‌الاسلام ابوالحسن نبئی، کارشناس مسئول نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: از آنجا که نماز به عنوان مهم‌ترین فریضه دینی است و از طرفی بستر تربیتی لشکر بزرگ دانش‌آموزان در اختیار آموزش وپرورش است لذا دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس سراسراستان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی از هفته پایانی دی‌ماه آغازشده و تا نیمه اول بهمن ادامه دارد.
وی با اشاره به نقش امامان جماعت در هدایت دینی نوجوانان، افزود: با توجه به هجمه‌های غیراخلاقی که امروز جامعه نوجوان و جوان را تهدید می‌کند، این طرح برای ائمه جماعات مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم متناسب با شرایط دانش‌آموزان مناطق و نواحی مختلف در سطح استان تدارک دیده شده است.
حجت‌الاسلام نبئی اظهار کرد: نماز یک تکلیف همگانی است و حتی قبل از اسلام به انبیاء توصیه به نماز شده لذا در نظام اسلامی که نماز نشانه حکومت صالحان است، دولت و مردم باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی، مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ نماز به عنوان اساسی‌ترین عامل بازدارنده از ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری عنوان کرد و افزود: با توجه به روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی این طرح با حضور ۲۱۸۰ نفر از ائمه جماعات مدارس سراسر استان با اولویت شهرستان‌ها و حاشیه شهر مشهد و سپس نواحی سطح شهر تدارک دیده شده است.

کارشناس مسئول نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در قدم اول، سهمیه برای ۵۰۰ نفر در مدارس شهرستان‌ها و ۸۰ نفر در مدارس حاشیه شهر و تعداد ۲۷۰ نفر در نواحی آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در مدارس فاقد امام جماعت، این طرح برای ۳۵۰۰ نفر از فرهنگیان که برپا کننده نماز جماعت در مدارس هستند، در حال اجرا است.
حجت‌الاسلام نبئی اضافه کرد: در سال گذشته نیز این دوره برای ۷۶۵ نفر از امامان جماعت مدارس طی پنج مرحله برگزارشد که مورد استقبال قرار گرفت.
وی در خصوص محتوای دوره اظهار کرد: پاسخ به شبهات نماز، منابر دودقیقه ای با محوریت نماز، مشاوره و پاسخگویی در خصوص احکام نماز و سایر موضوعات مرتبط در خصوص این فریضه دینی در این طرح گنجانده شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد