تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1396 - 14:34
کد خبر : 22360

فرماندار تیران و کرون: آمار طلاق در این شهرستان کاهش یافت

فرماندار تیران و کرون: آمار طلاق در این شهرستان کاهش یافت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، ‘ علی رحمانی ‘ روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان تیران و کرون افزود: طی ۹ ماهه امسال ۱۹۰ حکم طلاق در این شهرستان صادر شده که ۷۰ درصد آن توافقی بوده است.وی اضافه کرد: این آمار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، ‘ علی رحمانی ‘ روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان تیران و کرون افزود: طی ۹ ماهه امسال ۱۹۰ حکم طلاق در این شهرستان صادر شده که ۷۰ درصد آن توافقی بوده است.
وی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ مورد کاهش یافته است.
پیش از این فرماندار شهرستان تیران و کرون درباره آمار ازدواج نیز گفته بود: از یک دهه گذشته تاکنون ازدواج در این شهرستان ۵۰ درصد کاهش یافته است.
بگزارش اداره ثبت احوال شهرستان تیران و کرون در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۰۰ واقعه ازدواج در این اداره ثبت شده است.
فرماندار شهرستان تیران و کرون اعتیاد و طلاق را دو آسیب اجتماعی مهم این شهرستان دانست و تصریح کرد: حفظ بنیان خانواده ها و جلوگیری از طلاق و همچنین افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و غیرمتعارف با ارائه برنامه های آموزشی توسط آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.
وی در ادامه نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مهم دانست و تصریح کرد: شرایط اخذ اعتبارات فرهنگی و اجتماعی برای سازمان های مردم نهاد سخت شده است.
رحمانی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی تنها به سازمان های دارای شناسه ملی و اقتصادی اختصاص می یابد، اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد زیر نظر وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان فاقد این شناسه هستند.
وی از سازمان های مردم نهاد خواست برای برخورداری از اعتبارات دولتی فرآیند ثبت شرکت ها را جهت کسب شناسه ملی و اقتصادی انجام دهند.
فرماندار تیران و کرون در عین حال با اشاره به اینکه فرآیند ثبت شرکت طولانی و شرایط سختی است و سازمان های مردم نهاد بویژه جوانان را برای انجام این فرآیند بی انگیزه می کند، گفت: این موضوع کاهش فعالیت های اجتماعی و مدنی در جامعه را به همراه دارد و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی افزود: اعتبار مالی برای فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای سازمان های مردم نهاد این شهرستان پیش بینی شده اما به دلیل اینکه تشکل های مردم نهاد تیران و کرون فاقد شناسه ملی و اقتصادی بوده اند تاکنون این اعتبار جذب نشده است.
شهرستان تیران و کرون دارای بیش از ۱۰ سازمان مردم نهاد تحت نظر وزارت کشور و ورزش و جوانان است.
شهرستان تیران و کرون با ۷۱ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. ۷۱۳۱ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: اکبر مهدی زاده ** انتشار دهنده: اصغر دواتگر

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد