تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1396 - 14:13
کد خبر : 22358

‌احیای “امر به معروف” ‌موجب کاهش ‌فساد در جامعه می‌شود

‌احیای “امر به معروف” ‌موجب کاهش ‌فساد در جامعه می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام ، آیت الله محمد نقی لطفی  امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: نظام اسلامی از لحظه پیروزی تاکنون همواره مورد تهدید داخلی و خارجی قرار داشته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام ، آیت الله محمد نقی لطفی  امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: نظام اسلامی از لحظه پیروزی تاکنون همواره مورد تهدید داخلی و خارجی قرار داشته که تهدید داخلی بسیار خطرناکتر از تهدیدات خارجی است.

امام جمعه ایلام با توجه به ایام مبارک دهه فجر بیان کرد:  ایام الله دهه فجر  فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب است و در این ایام مبارک لازم است خدمات نظام در ابعاد مختلف به سمع و نظر مردم برسد.

وی به اقداماتی که به موجب نارضایتی مردم می شود اشاره و تصریح کرد:  حقوق‌های نجومی، فساد اداری، اختلاس ، رانت، ویژه خواری نشانه‌ای از عدم اجرای امر به معروف در بین مسئولان است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد و گفت: احیا امر به معروف و نهی از منکر موجب می‌شود فساد موجود که گریبانگیر جامعه شده ‌کاهش یابد و راه اصلی آن خودسازی مسئولان است.

امام جمعه ایلام یکی از عوامل بسیار مهم در تامین سلامت روحی و جسمی افراد جامعه را تشریح و بیان کرد:  توجه جدی به اصل زیر‌بنایی امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد مختلف فردی و حکومتی آن است. شاهد صدق این ادعا، وجود نهاد نظارتی «حسبه» (بخش حکومتی این فریضه) و آثار عظیم آن در تثبیت تمدن اسلامی، به خصوص در زمینه بهداشت و سلامت اجتماعی است.

وی گفت: برای در امان ماندن از بحران بیماری های جسمی و روحی حاصل از تمدن مادی عصر حاضر، که سلامت همه جانبه بشر را تهدید می‌کند، چاره‌ای جز بازگشت به تعلیمات پیامبران و ادیان آسمانی در زمینه اخلاق و معنویت، روابط سالم انسانی نیست.

امام جمعه ایلام یکی از مهم ترین تعلیمات در این زمینه، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست وگفت: ‌قرآن و سیره نبوی با ساز و کار ویژه‌ای آن را مطرح کرده و زیر‌بنای سایر تکالیف و ضامن سلامت همه‌جانبه جامعه انسانی، دانسته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد