تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 - 6:36
کد خبر : 6124

یکی از عوامل فساد اقتصادی فساد اداری است

یکی از عوامل فساد اقتصادی فساد اداری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسنا، احمد فاضلیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی استان البرز که ظهر شنبه در دادگستری البرز برگزار شد، با بیان اینکهدر قانون اساسی ۱۲ دستگاه نظارتی نظیر سازمان بازرسی کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسنا، احمد فاضلیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی استان البرز که ظهر شنبه در دادگستری البرز برگزار شد، با بیان اینکهدر قانون اساسی ۱۲ دستگاه نظارتی نظیر سازمان بازرسی کشور پیش بینی شده است، اظهار کرد: این سازمان نظارتی عام و حیطه وظایفی گسترده ای را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه حسن اجرای نظارت بر قوانین از وظایف اصلی این سازمان محسوب می شود، گفت: هزینه های زیادی صرف قانون گذاری شده اما در بخش قانون گرایی کمترین اقدامات را شاهد بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: در فرهنگ عامه قانون گریزی یک مهارت محسوب می شود، این مهم یک نوع مهارت و زرنگی برای افراد تلقی می شود.

فاضلیان شاخصه جامعه توسعه یافته را قانون گرایی بیان کرد و یادآور شد: عمل به قانون در این جامعه تقدم داشته و ارتباطات طبق قوانین حاکم اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل فساد اقتصادی فساد اداری است که به مقوله قانون گریزی باز می گردد، گفت: عدم توجه به ارزش ها در جامعه و بی ثباتی اقتصادی همچنین کاهش قدرت خرید مردم زمینه ساز فساد اداری و قانون گریزی است.

فاضلیان با تاگید بر اینکه برای مقابله با فساد اداری راه کارهای مختلفی چون ایجاد استراتژی پیشگیرانه تظید شفاف سازی قوانین همچنین ارائه اموزش های ضد فساد به مردم مثمر ثمر است، گفت: باید مردم را از حقوق و امتیازات خود مطلع کنیم، ایجاد دولت الکترونیک حائز اهمیت.

رئیس کل دادگستری البرز بیان کرد: باید نقش عوامل انسانی در نظارت به حداقل رسانده شود لذا توجه به دولت الکترونبک از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اصل شایسته سالاری، تصریح کرد: توجه به نقش رسانه از دیگر مواردی است که در این مسیر مثمر ثمر خواهد بود، در حوادث اخیر نقش رسانه بسیار پر رنگ و حائز اهمیت بود.

فاضلیان با تاکید بر اینکه آموزش مدیران در بخش های مختلفی چون حوزه های اداری و مالی ضروری است، گفت: موظف هستیم به مسایل معیشتی کارکنان توجه داشته باشیم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد