تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1396 - 11:15
کد خبر : 22335

پیش بینی ۱۰ هزار شرکت کننده در جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی

پیش بینی ۱۰ هزار شرکت کننده در جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی، افزود: برای پنجمین دوره از رقابت های قرآنی نسبت به شروع طرح افزایش ۲۲ برابری حضور شرکت کنندگان دیده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی، افزود: برای پنجمین دوره از رقابت های قرآنی نسبت به شروع طرح افزایش ۲۲ برابری حضور شرکت کنندگان دیده شده چرا که این برنامه اثرگذاری بالای تربیتی و فرهنگی دارد.
وی گفت: ۴۵۰ دانش آموز دختر و پسر در نخستین دوره برگزاری این جشنواره در استان حضور داشتند و تلاش می شود در پنجمین دوره این جشنواره، رقابت سالم ۱۰ هزار دانش آموزان دختر و پسر در حوزه های مختلف قرآن، عترت و نماز رقم بخورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: ۶ کمیته ستاد برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان با هدف ارایه راهکار های پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل شده است.
حقیقی خاطر نشان کرد: مرحله ثبت نام از شرکت کنندگان در این جشنواره در سه ماه نخست سال آینده انجام می شود و پس برگزاری کلاس های آموزشی برای متقاضیان، مسابقات شهرستانی در مرداد ماه سال آتی برگزار و نفرات برتر مسابقات شهرستانی به مسابقات استانی که شهریور ماه در دلیجان جریان خواهد داشت، راه می یابند.
وی ادامه داد: هشتم تا دهم شهریور ماه نیز از شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی در شهرستان دلیجان تجلیل می شود.
حقیقی برگزاری کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی و مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در اراک را از دیگر رویدادهای فرهنگی این استان در سال آینده عنوان کرد و گفت: امید است در این برنامه ها سه راهکار مناسب مبارزه با آسیب های اجتماعی برای اجرا در استان و کشور ارایه شود.
حقیقی افزود: آموزش و عمل به فرامین قرآن از راهکارهای مهم برای مقابله با آسیب های اجتماعی است و آشنایی هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان جوانان با این فرامین کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه را به همراه دارد.
مدیر رادیو قرآن و عضو مجمع دارالقرآن کشور نیز در این نشست گفت: این شبکه از آماده کامل برای پوشش و همکاری این رخداد قرآنی در استان مرکزی را دارد.
احمد ابوالقاسمی افزود: بهره گیری از رهنمود های رهبرمعظم انقلاب در برگزاری طرح ها و برنامه های قرآنی باید در دستور کار برگزار کنندگان این برنامه ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر رهنمودهای قرآن در جامعه باید مرز بین جامعه قرآنی و آحاد مردم برداشته شود و در برگزاری این برنامه ها از ظرفیت مردم بهره برداری شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان با رویکرد برگزاری مسابقات سالم قرآنی در رشته های مختلف حفظ، مفاهیم قرآنی و نماز و بخش هنری برگزار می شود.
حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: برگزاری هفت هزار و ۷۰۰ برنامه هنری و قرآنی از جمله ویژگی های این جشنواره است که نشاط دینی و اجتماعی را در جامعه و نسل جوان به همراه دارد.
دبیر پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این جشنواره با رویکرد جدید آموزشی و برگزاری همایش در تابستان سال آینده در این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدرضا شفیعی افزود: بر اساس برنامه ریزی شرکت کنندگان این رخداد قرآنی در سنین ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال با هم رقابت می کنند.
وی ادامه داد: این جشنواره در حوزه های مختلف حفظ قرآن، قرائت و مفاهیم بحث فراگیری نماز و در بخش هنری نیز با رویکرد پیشگیری از آسیب اجتماعی در استان مرکزی برگزار می شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی با تعامل و همکاری ۲۰ دستگاه اجرایی در استان برگزار می شود.
جهانبخش قنبری افزود: در این جشنواره تلاش شده است با بهره گیری از ابزار هنر مفاهیم قرآنی متناسب با ذائقه کودکان و نوجوانان به آنان آموزش داده شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره کودکان متناسب با سن و مقاطع مختلف تحصیلی به هفت گروه از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی تقسیم و محتوای قرآنی متناسب با سنین آنان تهیه شده است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی یادآور شد: هفت هزار شرکت کننده امسال در حوزه های مختلف قرآنی و هنری در این جشنواره شرکت کردند که بیش از چهار هزار شرکت کننده آنان در حوزه هنری بود.
قنبری گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ اثر هنری متناسب با استاندارد های در این جشنواره تولید شد که ۸۰۰ اثر آنها به عنوان آثار برگزیده معرفی و در مرحله استانی داوری شدند.
در پایان این نشست از ۶ هزار جلد قرآن کریم رونمایی شد.
۱۹۵۵/۶۰۱۳/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد