تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 - 7:56
کد خبر : 22252

نماز، راه ارتباط با خداست

نماز، راه ارتباط با خداست

فضل‌الله صلواتی، استاد اسبق دانشگاه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان در خصوص اهمیت و جایگاه نماز اظهار کرد: نماز راه ارتباط انسان باخداست و در همه ادیان توحیدی به‌ شکل و صورت خاصی وجود دارد. وی با بیان اینکه گر کسی دین نداشته و به توحید معتقد نباشد، مفهوم نمازرا

فضل‌الله صلواتی، استاد اسبق دانشگاه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان در خصوص اهمیت و جایگاه نماز اظهار کرد: نماز راه ارتباط انسان باخداست و در همه ادیان توحیدی به‌ شکل و صورت خاصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه گر کسی دین نداشته و به توحید معتقد نباشد، مفهوم نمازرا نیز نمی‌فهمد؛ بنابراین نماز نمی‌خواند، افزود: یکی از شروط مسلمان بودن ارتباط معنوی و الهی با خداست و یکی از راه‌های مهم این ارتباط، نماز می‌باشد و نماز یعنی خدارا باور داشتن و او را عبادت کردن و درخواست کمک از او کردن است.

صلواتی در خصوص حکمت اینکه چرا باید نماز را به عربی خواند، گفت: قرآن به عربی نازل شد و دستور نماز خواندن نیزبه عربی نازل شده است و همچنین در زبان‌های دیگر ما معادل کلمات و جملاتی که در نماز می‌خوانیم، وجود ندارد. بنابراین نماز را باید به عربی خواند.

این پژوهشگر دینی گفت: از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون نماز به همین صورت که امروزه می‌خوانیم، خوانده شده است. اما عده ای به صورت سلیقه‌ای کلماتی به آن افزودند، مثلا بعد از «غیر المضوب علیهم و الظالین»، آمین اضافه کرده‌اند و می‌گویند چون یک دعا است ما آمین اضافه می‌‎کنیم. در صورتی که  این نوع کارها بدعت محسوب می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد