تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 - 4:53
کد خبر : 22218

حیات معنوی ملت‌ها در سایه توجه به قرآن شکل می‌گیرد

حیات معنوی ملت‌ها در سایه توجه به قرآن شکل می‌گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ۶ بهمن‌ماه، گفت: الله تعالی می‌فرماید «اتْلُ مَا أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاهَ إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ۶ بهمن‌ماه، گفت: الله تعالی می‌فرماید «اتْلُ مَا أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاهَ إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ» (عنکبوت:۴۵) آنچه را از کتاب به تو وحى شده تلاوت کن و نماز را به‌پادار، که همانا نماز از فحشا و منکر باز مى‌دارد و البتّه یاد خدا بزرگ‌تر است و خداوند آنچه را انجام مى‌دهید مى‌داند.
وی ادامه داد: از این آیه می‌توان دریافت که حیات معنوی ملت‌ها در سایه این سه محور، یعنی «تلاوت قرآن»، «اقامۀ نماز» و «ذکر خدا» شکل می‌گیرد و از میان این سه، تأثیرگذاری تلاوت قرآن آن‌چنان بالاست که اولویت داشته است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: قرآن کتابی ا‌ست که در بشر تحول می‌آورد؛ در تمام آیاتی که خداوند متعال «بعثت»‌ رسول اکرم را به‌عنوان منت بر مؤمنین اعلام کرده، تلاوت قرآن را نیز بر سایر مسئولیت‌های آن‌حضرت مقدم آورده است، که اهمیت و جایگاه خواندن قرآن را نشان می‌دهد. وی افزود: قرآن معنویت را تحریک می‌کند، انسان را از درون می‌سازد، الله به رسولش دستور می‌دهد که خود هم قرآن تلاوت کنند و برای مردم هم قرآن بخوانند، زیرا تلاوت تحول می‌آورد و برای همۀ بشریت ارزشمند و مفید است.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: قرآن سند معجز و همیشه ماندگار دین مبین اسلام است، تاثیرش نیز همین‌طور اعجاب‌انگیز است؛ هر چه قرآن بیشتر خوانده شود همان اندازه رحمت و برکات بر انسان‌ها نازل می‌شود؛ خداوند آفات، انواع مریضی‌ها و انواع گرفتاری‌های جامعه را توسط قرآن برطرف می‌کند.
وی با بیان اینکه باید پیام‌ها و هشدارهای الهی را دریافت و آن‌ها را در زندگی خود پیاده کنیم، افزود: مایۀ افسوس و حسرت است که امروز خواص، علما، حافظان‌، قاریان و آنانی که به قرآن نسبت نزدیک‌تری دارند، کمتر قرآن تلاوت می‌کنند.
این عالم اهل سنت ادامه داد: قرآن بهترین ذکر است؛ هیچ عملی نمی‌تواند شما را از تلاوت قرآن مستغنی کند، هر کدام از عبادت‌ها به جای خود بزرگ‌ و باارزش هستند، اما تلاوت قرآن نباید فوت شود.
وی بیان کرد: محور دوم که در زندگی بسیار تاثیرگذار است و تحول می‌آورد «نماز» است. نماز همۀ انواع فساد و فحشا و منکرات را از زندگی دور می‌کند. نماز، تماس و برقراری ارتباط با الله تعالی است.
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت استان «ذکر پروردگار» را سومین محور تاثیرگذار و سبب محبوب نزد پروردگار دانست و افزود: ذکر، یاد خداست؛ یاد خدا خواه با زبان باشد یا با قلب و فکر یا با عمل و کار خیری مانند صدقات و خیرات ذکر پروردگار محسوب می‌شود. آنچه به کثرت می‌توانیم انجام دهیم ذکر با زبان است، دائم‌الذکر باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد