تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 - 10:48
کد خبر : 22178

نماز طلب باران دربیضای سپیدان اقامه شد

نماز طلب باران دربیضای سپیدان اقامه شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛یکی از نمازهای مستحبی، نماز استسقاء یا طلب باران است، استسقاء از باب استفعال به معنی طلب باران و آبیاری از خداوند است و این نماز در وقت کم شدن آب چاه‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛یکی از نمازهای مستحبی، نماز استسقاء یا طلب باران است، استسقاء از باب استفعال به معنی طلب باران و آبیاری از خداوند است و این نماز در وقت کم شدن آب چاه‌ها و چشمه‌ها و نباریدن باران، مستحب است طلب باران از خداوند از طریق دعا و نماز انجام می‌شودمردم منطقه بیضا شهرستان سپیدان با توجه به خشک‌سالی‌های چندین ساله در سطح این شهرستان و کاهش شدید منابع آب زیرزمینی با حضور در دل طبیعت با برپا کردن نماز باران از خداوند درخواست رحمت الهی کردند.

 باوجود گذشت بیش از یکماه از فصل زمستان در سال ۹۶ بارندگی در سطح شهرستان سپیدان در زمستان امسال صفر بوده است، از طرفی دیگر نیز خبرها حکایت از کاهش شدید و افت بی‌سابقه منابع آبی در سطح شهرستان سپیدان را می‌رساند، که این موضوع نشانگر وضعیت نامطلوب بارندگی در سطح شهرستان سپیدان داردشهرستان سپیدان با جمعیتی بالغ‌بر ۱۲۰ هزار نفر است، که شغل حدود ۸۰ درصد مردم در این شهرستان دام‌پروری و کشاورزی است، عدم بارش باران طی چند سال اخیر دام‌پروری در سطح شهرستان سپیدان را با مشکلاتی عدیدی مواجه کرده است.

در این معنا تردیدی وجود ندارد که ایران و به ویژه مناطق کویری آن، باید برای تهدید کم آبی، فکرهای مهندسی و علمی مهمی انجام بدهد، اما نمی شود از یک معنای مؤمنانه دیگر نیز غفلت کرد: اینکه خداوند است که باران را بر مردم نازل می کند و اگر بر گناه مردم خشم بگیرد، آنان را از عمومی ترین نعمت های خود، مثل آب و هوا و امنیت، محروم خواهد ساخت.نماز باران فارغ از نتیجه آن، یک تلاش مؤمنانه و تضرع خاشعانه است که توحید را به یاد مردم می آورد. اینکه نسل انسان باور کند قادر مطلق خداست و همه چیز به خواست و اراده اوست.
این حرکت، حتی اگر به ریزش باران خدا، ختم نشود، باز ما را مؤمن تر می کند؛ گرچه باور داریم خدای هستی بخش، رحمتش را از ما دریغ نخواهد کرد. فقط همگان به دعا برخیزیم و به حقانیت دعاهای خود ایمان بیاوریم. اگر می توانیم روزه بگیریم، به نفع باران حرف بزنیم، کودکان را در این عطشناکی شهر همراه کنیم و قدری از حجم و تکرار گناهان و غفلت ها بکاهیم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد