تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1396 - 9:14
کد خبر : 22013

گسترش فرهنگ نماز و آموزه های دینی وظیفه مسئولین دانشگاهها در محیط علمی است

گسترش فرهنگ نماز و آموزه های دینی وظیفه مسئولین دانشگاهها در محیط علمی است

حجت الاسلام حمید واحدی زاده، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: نماز محور اصلی دوری از منکرات و فحشاء است و دوری از گناه و تقرب به حضرت پروردگار از اثرات نماز است. وی ادامه داد: بازداری از گناه اثر

حجت الاسلام حمید واحدی زاده، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: نماز محور اصلی دوری از منکرات و فحشاء است و دوری از گناه و تقرب به حضرت پروردگار از اثرات نماز است.
وی ادامه داد: بازداری از گناه اثر طبیعی نماز است، همه ما باید در جهت بسط و توسعه آموزه های دینی و ارتقاء فرهنگ نماز در بدنه دانشگاه کوشا باشیم و در جهت تصمیم گیریهای بهینه و صحیح در این راستا تلاش کنیم.
حجت الاسلام واحدی زاده افزود: اگر انسان مدتی کوتاه بر نماز خود پایداری کند و در انجام آن تا حدی نیت صادق داشته باشد، این ادامه در مدت کوتاه به طور مسلم باعث می‌شود که ملکه پرهیز از فحشاء و منکر در او پیدا شود.
وی گفت: خداوند در آیه ۴۵ سوره عنکبوت می‌فرماید «إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَر»؛ جوهره نماز، دوری از فحشا و منکرات است و ما باید طوری به اقامه نماز و کیفیت آن اهمیت بدهیم که شاهد آثار آن در وجود خود و جامعه باشیم.
حجت الاسلام واحدی زاده افزود: نماز یک عبادت ساده نیست، بلکه نقش آن در پیشگیری از گناه، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بسیار چشمگیر است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد