تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 - 7:58
کد خبر : 21458

ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل آسیب های اجتماعی توسط محققان ضرروی است

ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل آسیب های اجتماعی توسط محققان ضرروی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، روزگذشته ۲۵ دی ماه در نشست هم اندیشی کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با موضوع «ازدواج زودرس و طلاق ناشی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، روزگذشته ۲۵ دی ماه در نشست هم اندیشی کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با موضوع «ازدواج زودرس و طلاق ناشی از آن» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مشکلات و آسیب ها در همه مسائل وجود دارند، گفت: وقتی مشکلات در جامعه احساس می شود باید به دنبال ارائه راهکار و پیشنهاد سازنده و عملی برای حل مشکلات بود.
وی با اشاره به معضل ازدواج زودرس که گریبان گیر برخی دختران است، تصریح کرد: از مهم ‌ترین عوامل ازدواج زودرس در جامعه امروزی توجه نکردن به بعد تربیتی دانش آموزان و عدم آگاه سازی آنان و اولیای آنهاست و در این راستا باید آموزش های لازم به افراد داده شود تا بتوان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.
محمدلو خاطر نشان کرد: از دیگر عوامل ازدواج زودرس و افزایش طلاق بعد از آن، میتوان به پایین آمدن سطح تحمل و تاب آوری دختران امروزی و وجود تبعیض جنسیتی در خانواده ها اشاره کرد.
دکتر نسرین اقبالی، رئیس کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه آمار طلاق در استان اردبیل طی چند سال اخیر افزایش چشم گیری داشته است، افزود: فرهنگسراها و آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری ازدواج های زودرس و طلاق ناشی از آن را به عهده دارند.
وی‌ تصریح کرد: علیرغم برگزاری کارگاه ها و آموزش های لازم در آموزش و پرورش، وجود برخی محدودیت ها باعث شده است که اقدامات انجام شده آنگونه که انتظار میرفت بازخورد مثبتی را در جامعه نداشته باشد.
رئیس کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود: اگر کارگاه ها و آموزش های ما جوابگو بود نباید امروز شاهد رشد صعودی ازدواج زودهنگام نسبت به چند سال اخیر در استان بودیم.
عضو هیأت ‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بر همین اساس برای حل این دغدغه همه دستگاه‌ها در سطح و نقش خود باید همت کنند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد