تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1396 - 5:55
کد خبر : 21329

نماز؛ پیام‌آور مهرورزی و انسان‌دوستی

نماز؛ پیام‌آور مهرورزی و انسان‌دوستی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه، ۲۴ دی‌ماه در همایش «نماز پیام‌آور مهرورزی و انسان‌دوستی» که با حضور جمعی از معاونان پرورشی در دارالقرآن نور استان قم برگزار شد، گفت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه، ۲۴ دی‌ماه در همایش «نماز پیام‌آور مهرورزی و انسان‌دوستی» که با حضور جمعی از معاونان پرورشی در دارالقرآن نور استان قم برگزار شد، گفت: خدواند در آیه ۱۹۵ سوره مبارکه بقره می‌فرماید «وَأَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَهِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» و در راه خدا انفاق کنید و خود را با دست ‏خود به هلاکت می‌فکنید و نیکى کنید که خدا نیکوکاران را دوست مى‌دارد.
وی با بیان اینکه جوانمردی، تواضع، امانت، حسن خلق و بخشندگی از صفات ویژگی‌های نمازگزاران در حکومت مهدوی است، عنوان کرد: نماز ما را به نیکی کردن به همه انسان‌های دیگر دعوت می‌کند؛ می‌توان گفت نماز فرهنگ عطوفت و محبت را آموزش می‌دهد.
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: نمازگزاران، معدن لطف و صفا هستند که در قله رحمت و محبت قرار دارند. دعا و نیایش‌هایی که از امامان معصوم(ع) به ما رسیده، در واقع سرودهای مهرورزی و محبت است.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با شرح دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع)، اظهار کرد: رشد و کمال خرد انسانی، و شکوفایی استعدادها و خلاقیت در محیطی ناامن و آکنده از خشونت و خشم، امکان‌پذیر نیست. قرآن کریم که ظهور حضرت مهدی(عج) و یاران او را مژده می‌دهد و از صالحان و پاکانی که وارث زمین خواهند شد سخن می‌گوید، چگونه این پدید‌آورنده امنیت و صلح، عامل خشونت و بی‌رحمی خواهد بود؟
وی گفت: دشمنان آزادی و کرامت انسانی که تلاش می‌کنند تشیع را عامل خشونت نشان دهند به چند روایت ضعیف توسل می‌جویند، آیا می‌توان باور کرد که حضرت مهدی(عج) که از سلاله مهرورزان و پیام‌آوران محبت است چون ظهور کند بر مردمان خشم گیرد و فضایی از ترس، وحشت و خشونت پدید آورد؟.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد