تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 8:32
کد خبر : 21262

هفت جشنواره فرهنگی هنری با موضوع نماز در سمنان برگزار می شود

هفت جشنواره فرهنگی هنری با موضوع نماز در سمنان برگزار می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، ابراهیم پورتقی،دبیرشورای اقامه نمازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز ۲۴ دی با اشاره به اینکه فریضه معنوی نماز در روحیات و عملکرد افراد نقش بسزایی دارد و باعث می‌شود افراد در همه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، ابراهیم پورتقی،دبیرشورای اقامه نمازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز ۲۴ دی با اشاره به اینکه فریضه معنوی نماز در روحیات و عملکرد افراد نقش بسزایی دارد و باعث می‌شود افراد در همه امور وظایف خود را خالصانه و صادقانه انجام دهند افزود: درهمین راستا باید در زمینه نشر این روحیه معنوی در بین افراد تلاش مضاعف داشته باشیم.

 وی اقامه نماز را یکی ازراه های عبودیت خداوند دانست و افزود: بزرگترین درس خلقت و عبودیت نمازبوده که سرچشمه بصیرت مردم است.

پور تقی با تاکید بر اینکه دوری از نماز یکی از عوامل به وجود آمدن آسیب های اجتماعی است ادامه داد: باید به نقش نماز، این فریضه واجب و الهی در کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.

 دبیرشورای اقامه نمازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در ادامه از برگزاری هفت جشنواره فرهنگی هنری با موضوع نماز در این استان خبر داد و یاداور شد: این جشنواره ها تا پایان سال در شهرستان های مختلف استان سمنان برگزار می شود.

 وی افزود: شعر دوبیتی در میامی، نقاشی در شاهرود، عکس در مهدیشهر، انشاء نویسی در آرادان، کتابت و خوشنویسی چهل حدیث در دامغان، داستانک در گرمسار و فیلم ١٠٠ ثانیه ای در سرخه برگزار می شود.

 پورتقی با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ نماز در جامعه و به خصوص در بین جوانان و نوجوانان متذکر شد: ارتقای سطح آگاهی های دینی، ارتقای سطح دانش عمومی از مفاهیم و مبانی نماز و ترویج و گسترش فرهنگ نماز از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

 دبیرشورای اقامه نمازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با تاکید بر اینکه باید از تمام فرصت ها حداکثر استفاده را در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز و ارزش‌های دینی و الهی و تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان کرد افزود: این جشنواره ها هم اکنون در این شهرستانها در حال برگزاری بوده و نتایج آن تا پایان سال مشخص و برترین ها تجلیل می شوند.

منبع: خبرگزاری شبستان

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد