تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396 - 5:08
کد خبر : 20956

حضور ۲۵ هزار دانش‌آموز قزوینی در طرح نغمه‌های قرآنی

حضور ۲۵ هزار دانش‌آموز قزوینی در طرح نغمه‌های قرآنی

شقاقی کارشناس مسئول عترت، قرآن و نماز آموزش‌وپرورش ناحیه یک قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: طرح نغمه‌های نورانی در سیزدهمین سال اجرای خود در آموزش‌وپرورش قزوین اجرا می‌شود.وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان ابتدای فعالیت خود در مدارس را در مراسم صبحگاهی و یا مراسم ظهرگاهی با قرآن کریم

شقاقی کارشناس مسئول عترت، قرآن و نماز آموزش‌وپرورش ناحیه یک قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: طرح نغمه‌های نورانی در سیزدهمین سال اجرای خود در آموزش‌وپرورش قزوین اجرا می‌شود.
وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان ابتدای فعالیت خود در مدارس را در مراسم صبحگاهی و یا مراسم ظهرگاهی با قرآن کریم آغاز می‌کنند و در مدارسی که این طرح اجرا می‌شود، امکانات صوتی لازم در کلاس‌ها نصب‌شده است.
شقاقی بیان کرد: در این طرح به مدت ۷ دقیقه آیاتی از قرآن با روش ۳ بار تکرار و با صدای استاد پرهیزگار پخش‌شده و دانش‌آموزان هم‌زمان با شنیدن آن با کتبی که در اختیار آن‌ها قرار داده‌شده آن را مرور و تکرار می‌کنند که درنتیجه آن آیات برای آن‌ها روان می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در هرسال یک حزب قرآن را می‌گذرانند که برای آن‌ها جزءهای ۲۹ و ۳۰ در نظر گرفته‌شده است؛ همچنین برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول اجزاء ۲۸ و ۲۹ و متوسطه دوم نیز جزءهای ۲۶ و ۲۷ در نظر گرفته‌شده است.
مسئول عترت، قرآن و نماز آموزش‌وپرورش ناحیه یک قزوین اعلام کرد: از ویژگی‌های این طرح می‌توان به آغاز فعالیت روزانه دانش‌آموزان با کلام وحی اشاره کرد که با این روش زمینه سوق آن‌ها به سمت معنویت و فضای قرآنی ایجاد می‌شود.
وی عنوان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان به‌واسطه این طرح به سمت حفظ جدی قرآن رفته و حفظ تخصصی قرآن را پیگیری می‌کنند.
شقاقی افزود: ۸۵ مدرسه آموزش‌وپرورش ناحیه یک قزوین مجری طرح نغمه‌های قرآنی هستند که جمعاً ۲۵ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی خبر داد: از این تعداد دانش‌آموز شرکت‌کننده در طرح نغمه‌های قرآنی تعداد ۷۰۰ نفر موفق به شرکت در دوره‌های حفظ قرآن می‌شوند.
مسئول عترت، قرآن و نماز آموزش‌وپرورش ناحیه یک قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند به‌صورت اختیاری به حفظ آیات بپردازند و در طول یک سال یک حزب را حفظ کنند که بعد از قبولی در آزمون پایانی از آن‌ها به‌صورت ویژه در جشنواره پایان سال تقدیر می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد