تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1396 - 11:33
کد خبر : 20674

هنجارشکنی‌‌های ۸۸ به شکل جدید در حال وقوع است

هنجارشکنی‌‌های ۸۸ به شکل جدید در حال وقوع است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر عبدوس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: در سال ۸۸ یک انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شده و یکی از کاندیداها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر عبدوس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: در سال ۸۸ یک انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شده و یکی از کاندیداها نیز رأی آورد.

وی افزود: برخی افراد فتنه‌گر نیز با بهانه اینکه تقلب شده است، بی‌اعتمادی را به جامعه القا کرده و خواستار ابطال بدون دلیل انتخابات شدند.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در برابر این خواسته غیرقانونی سران فتنه ایستادند عنوان کرد: مقام معظم رهبری با ایستادگی در برابر اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه سران فتنه اعلام کردند که اگر مدرک و سندی دال بر تقلب و تخلف در انتخابات دارند آن را ارائه دهند تا بررسی شود در غیر این صورت نباید به خشونت‌ها و ناآرامی‌ها دامن زد.

عبدوس با بیان اینکه سران فتنه و برخی فتنه‌گرانی که از سرویس‌های جاسوسی بیگانه خط می‌گرفتند در جریان فتنه ۸۸ هشت ماه بازی درآوردند تا حرمت‌شکنی آنان در روز عاشورا اتفاق افتاد تصریح کرد: عاشورای ۸۸ در هفتم دی‌ماه این سال صحنه‌های هنجارشکنی فتنه‌گران به شکلی عجیب بود و فتنه‌گران در این روز علیه عاشورا و امام حسین(ع) و اصل ولایت‌فقیه شعار می‌دادند و حرمت عزاداران حسینی را شکستند.

وی با اشاره به اینکه اعتراض به انتخابات تنها بهانه‌ای برای هنجارشکنی‌های بزرگ‌تر از سوی فتنه‌گران بود عنوان کرد: امروز هنجارشکنی‌ها به شکلی دیگر در حال انجام است و باید مراقب باشیم که در دام دشمنان نیفتیم.

امام‌ جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه یادآوری ۹ دی به خاطر همین است که ما ارزش‌ها را حفظ کنیم بیان کرد: امروز باید یادمان باشد که آن عاملی که سبب شد مردم در نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به صحنه آمده و همه نقشه‌های سنگین دشمنان را نقش بر آب کردند عشق، صمیمیت و علاقه آنان با عمق وجودشان به مقدسات، عاشورا و اصل ولایت‌فقیه بود که کشورمان را از آن فتنه نجات دادند.

عبدوس با اشاره به اینکه در برخی اوقات ممکن است از فلسفه حماسه نهم دی‌ماه ناخودآگاه غافل شویم گفت: امروز هیچ فردی منکر مشکلات اقتصادی مردم و گرانی موجود در بازار نیست و حل این مشکلات مطالبه و دغدغه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام نیز هست؛ اما باید شرایط موجود در کشور و دنیا را هم دید.

وی با اشاره به موضوع گرانی تخم‌مرغ در روزها و هفته‌های اخیر اضافه کرد: چه کسی می‌خواست که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این حجم عظیم از تلفات را از مرغ‌های گوشتی و تخم‌گذار گرفته و بازار مرغ و تخم‌مرغ این‌گونه ملتهب شود؟

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به کم‌آبی موجود در استان سمنان و حجم بسیار اندک آب در مخازن ذخیره آب در مرکز این استان تصریح کرد: امروز چه‌کاری باید انجام دهیم که کل پاییز در سمنان بارانی نباریده است؟ وقتی آب شربی وجود ندارد که مردم به هر میزان دلخواه از آن استفاده کنند؛ آیا لازمه آن صرفه‌جویی نیست؟ و آیا باید عده‌ای راه بیفتند و بگویند که چرا آبی وجود ندارد؟

عبدوس با یادآوری این نکته که چرا این اعتراضات در سالگرد نهم دی‌ماه در حال سازمان‌دهی شدن است خاطرنشان کرد: امروز درست در آستانه حماسه بزرگ ۹ دی نباید بهانه به دست دشمن دهیم.

وی با بیان اینکه امروز به بهانه برگزاری تجمعات اعتراضی نسبت به گرانی شعارهای هنجارشکنانه دوباره به گوش می‌رسد؛ این شعارها را گمراه‌کننده خواند و تأکید کرد: امروز بیشتر از هر روز دیگری لازم است تا با بصیرت و هوشیاری عمل کرده و در دام دشمنان نیفتیم.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های معاند از آمریکا به ایادی خود در داخل خط داده و آنان این هنجارشکنی‌ها را از اعتراضات به‌حق مردم شکل می‌دهند تصریح کرد: باید هوشیار باشیم که بدون توجه به منشأ این اقدامات آب را به آسیاب دشمن نریزیم.

عبدوس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و فرزندان برومند آن امروز در سوریه و عراق با شکست دادن داعش سیلی محکمی به رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا و دیگر دشمنان خود زده‌اند تأکید کرد: امروز باید بیش از هر روز دیگری مراقب باشیم که دشمنانمان با اقدامات خود ما شاد نشوند.

وی اضافه کرد: شاید بهانه تجمعات اعتراضی امروز موضوع گرانی باشد اما همه باید هوشیار باشیم که دشمنان اصل نظام را نشانه رفته‌اند.

امام‌ جمعه موقت سمنان افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است تا به فلسفه اصلی حماسه بزرگ ۹ دی که همان حفظ اصل نظام و اصل ولایت‌فقیه و اصل مقدسات ماست توجه کنیم و این موضوع هوشیاری و بصیرت بیشتری را طلب می‌کند.

عبدوس با دعوت از مردم همیشه در صحنه استان سمنان و دیگر مردم انقلابی در سراسر کشور برای حضور پرشورتر از گذشته در آئین بزرگداشت سالگرد حماسه بزرگ نهم دی‌ماه گفت: امروز باید با آگاهی و بصیرت و حضور به‌موقع در صحنه‌ها، حافظ اصل و اصول انقلاب اسلامی باشیم.

فرارسیدن هفته نهضت سوادآموزی و لزوم توجه به علم‌اندوزی در دین مبین اسلام و نیز اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات و کاهش صادرات و نیز اسلامی شدن نظام بانکداری کشور از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه امروز سمنان بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد