تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1396 - 5:25
کد خبر : 20528

«بصیرت» قطب نمای انسان در فضای غبارآلود است

«بصیرت» قطب نمای انسان در فضای غبارآلود است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری راه دانا؛ به نقل از خبر فریمان، مراسم شب میلاد امام حسن عسکری(ع) توسط هیئت امناء مسجد امام حسن عسکری(ع) در فریمان برگزار شد.   حضور چشم گیر مسئولین در شب میلاد امام یازدهم در مسجد امام حسن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری راه دانا؛ به نقل از خبر فریمان، مراسم شب میلاد امام حسن عسکری(ع) توسط هیئت امناء مسجد امام حسن عسکری(ع) در فریمان برگزار شد.

 

حضور چشم گیر مسئولین در شب میلاد امام یازدهم در مسجد امام حسن عسکری(ع) رنگ و بوی خاصی به محفل داده بود این جشن با حضور مسئولین ادارات،شهردار و شورای شهر محترم،فرمانده هان سپاه و نیروی انتظامی،امام جمعه عزیز،نماینده ولی فقیه در سپاه و بخشداران زحمتکش و همچنین حضور فرماندار محترم  صفایی باعث خوشحالی و دلگرمی شهروندان شده بود.

 

استقبال بی نظیر شهروندان فریمان نیز گرمی مجلس را چندبرابر کرده بود.

 

مراسم با قرائت کلام الله مجید توسط برادر رضا مرزبوم شروع و پس از آن عرض خیر مقدم توسط آقای علی ملول عضو هیئت امناء مسجد به میهمانان و مسئولین شهر بود.

 

حجت الاسلام محمد حسین ایزدی سخنران ویژه دیشب در سخنان خودگفت: یکی از فرمایشات امام حسن عسکری(ع) این است که می فرمایند: «عبادت تنها به زیاد نماز خواندن و زیاد روزه گرفتن نیست،  عبادت آن است که انسان از این نیروی الهی از این نعمت بزرگ که عقل باشد را بهره بجوید».

 

وی گفت: ما در آستانه نهم دی ماه هستیم،این عقل که به اصطلاح به آن می گویند چشم درون، چشم دل و نام دیگرش بصیرت است، یکی از نکاتی که خیلی به آن تاکید شده بهره مندی ازین گوهر است،اصولا تفاوت بین انسان و حیوان هم به دو چیز است یک در عقل است که نقش گیرندگی دارد و دو در تکلم است که نقش فرستندگی دارد؛ اما فرستنده ای که ریشه در عقل انسان داشته باشد،عقل هم یک نعمتی است که اگر نباشد انسان تکلیف هم ندارد.

 

امام جمعه فریمان در ادامه گفت: وجود مقدس امام صادق(ع) می فرمایند: «ما دو جور پیغمبر داریم یک پیغمبران برون که همین صدوبیست و چهار هزار پیامبری که خداوند برای هدایت بشیریت فرستاد و پیغمبر درون که عقل انسان است».

 

وی خاطر نشان کرد: «بصیرت» قطب نمای انسان در فضای غبارآلود است ،اینجاست که در روایت داریم که تنها نماز و روزه دستت را نمی گیرد،آن نماز و روزه ای دست انسان را می گیرد که ریشه در ولایت داشته باشد.

 

ادامه مجلس نیز با شعر خوانی شاعر گرانقدر شهر آقای گیاهی و همچنین گروه سرود نونهالان پایگاه بسیج حدیثه مسجد و تواشیح در مدح امام زمان (عج) و اهداء جوایز به اسامی حسن و پذیرایی از میهمانان بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد