تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 18:02
کد خبر : 20285

جلسات و محافل قرآنی خروجی لازم را ندارد

جلسات و محافل قرآنی خروجی لازم را ندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز صبح، بیست‌ و ششمین گردهمایی کارشناسان و رابطین قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان در فرمانداری فراهان برگزار شد. محمد حسینی، نماینده فراهان، تفرش و آشتیان و رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن، عترت و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز صبح، بیست‌ و ششمین گردهمایی کارشناسان و رابطین قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان در فرمانداری فراهان برگزار شد.

محمد حسینی، نماینده فراهان، تفرش و آشتیان و رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس گفت: قبل از انقلاب اسلامی فعالیت‌ های قرآنی در خفقان بود و با انقلاب اسلامی فعالیت‌ های قرآنی جان تازه‌ای به خود گرفت.

وی افزود: وظیفه اصلی ما در امور قرآنی هدفمند کردن فعالیت‌ ها است و رابطین قرآنی می‌توانند در این زمینه اثرگذار باشند و رفتار آنان مروج فرهنگ قرآنی است.

حسینی اظهار کرد: هدفمندسازی فعالیت‌ های قرآنی، حل مشکلات حوزه فرهنگی در دستور کار فراکسیون قرآن و عترت قرار دارد، این فراکسیون با هدف نظم بخشیدن به فعالیت‌ های فرهنگی ساختار تعریف کرده است.

نماینده فراهان، تفرش و آشتیان افزود: باید از پراکنده کاری به خصوص در حوزه قرآن پرهیز کرد تا نتیجه لازم در جامعه حاصل شود.

وی گفت: فراکسیون قرآن و عترت با هدف جلوگیری از پراکنده کاری و ایجاد انسجام تشکیل شده است و با انتخاب رابط قرآنی از میان مجمع نمایندگان استان‌ها، مشکلات فرهنگی هر استان را مطرح تا در صورت لزوم، برای قانون گذاری یا پیگیری بیشتر به مجلس ارائه شود.

حسینی اظهار کرد: رابطین قرآنی در فراکسیون وظیفه بخشی نگری ندارند بلکه مشکلات تمام استان‌ ها و شهرستان‌ ها بیان و بررسی می‌شود؛ از رویکردهای این فراکسیون توجه به منویات مقام معظم رهبری از جمله تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است.

رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس گفت: در مناسبت‌ های مختلف از جمله ماه‌های رمضان، محرم و صفر برنامه‌های قرآن اوج می‌گیرد اما باید آیات قرآن به صورت عملی در جامعه پیاده شود.

جلسات و محافل قرآنی خروجی لازم را ندارد

رابط استان مرکزی در فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس گفت: جلسات و محافل قرآنی خوبی در استان برگزار می‌شود اما خروجی لازم را ندارد و باید برای رفع این مهم برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

حسینی گفت: اگر کمک خیرین قرآنی در یک شهرستان سطح خوبی دارد یا اشباع شده است باید این خیرین به شهرستان‌‌های نیازمند هدایت شوند، همه افراد با هر ظاهری می‌ تواند خیر قرآنی باشد و ما باید شرایط را برای کمک رسانی این خیر فراهم کنیم.

نماینده فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی رواق کودک در مساجد و مصلی‌ ها گفت: متاسفانه مهدهای کودک معمولی آموزش غربی به کودکان می‌دهند، تا ۱۴ سالگی دوران طلایی آموزش است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی افزود: بسیاری از جوانان از اسلام گریزان هستند و به ادیان و فرقه‌ های دیگر گرایش دارند شیطان پرستی در حال افزایش است و این وظیفه متولیان فرهنگی و قرآنی است که اسلام را گسترش داده و این کار را باید از خانواده خود آغاز کنیم.

فرماندار فراهان:

فراهان در امور قرآنی پیشتاز است

سید احمد سجادی هزاوه، فرماندار فراهان گفت: شهرستان فراهان در امور قرآنی جایگاه خوبی دارد و نسبت به سایر شهرستان‌ ها پیشتاز است، کسب ۴ بار رتبه برتر در مسابقات «قرآن در خانه» نشان دهنده جایگاه فراهان در امور قرآنی است.

وی ادامه داد: قرائت قرآن در ابتدای محافل و جلسات مسئولین فراگیر شده است اما باید فرهنگ قرائت معنای قرآن نیز در کنار تلاوت در جلسات و محافل فراگیر شود.

آسیب شناسی در حوزه فرهنگ قرآنی وظیفه تمام دستگاه ها است 

سجادی گفت: امروز نیاز به آسیب شناسی در حوزه فرهنگ قرآنی جامعه داریم این آسیب شناسی وظیفه تمام دستگاه ها است، تا میزان موفقیت و نواقص مشخص شود فرهنگ قرآنی باید از حالت تئوری خارج و به عمل تبدیل شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد