تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 - 10:46
کد خبر : 20226

بحران کم‌آبی شهرستان بانه جدی است

بحران کم‌آبی شهرستان بانه جدی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان کردستان، ماموستا عبدالله عبدالهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بانه، اظهار داشت: از منظر دین اسلام و شریعت "اسراف" غیرقابل قبول و نکوهیده است اما متأسفانه امروزه در جامعه شاهد اسراف هستیم. وی در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان کردستان، ماموستا عبدالله عبدالهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بانه، اظهار داشت: از منظر دین اسلام و شریعت "اسراف" غیرقابل قبول و نکوهیده است اما متأسفانه امروزه در جامعه شاهد اسراف هستیم.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به وضعیت کم آبی در بانه گفت: مشکل کم‌آبی در بانه جدی و بحرانی است و باید مردم در مصارف آب رعایت و صرفه‌جویی بیشتری کنند.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به فرموده حضرت رسول اکرم(ص) تصریح کرد: آب مایه حیات است و کسانیکه نیازمندان را از این مایه حیات بی‌بهره کنند در قیامت از نعمات خداوند محروم می‌شوند.

وی خطاب به شهروندان این شهرستان تأکید کرد: باید مشکل کمبود آب را جدی بگیریم و در مصارف آن اسراف نکنیم.

ماموستا عبدالهی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه افرادی که در دوران زندگی خود با اعضای خانواده «بد رفتاری» کنند در قیامت شرمنده و سرافکنده می‌شوند، افزود: توجه به بنیان خانواده ضروری و مهم بوده چرا که نخستین عامل در سعادت و موفقیت انسان‌ها در جامعه، خانواده خوب و موفق است.

وی بد رفتاری با اعضای خانواده را سبب عقوبت دانست و اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر آمده که "بهترین امت من کسی است که نسبت به خانواده‌اش مهربان‌تر و متواضع‌تر باشد".

امام جمعه موقت بانه گفت: خانواده مهم‌ترین رکن اجتماع است اما متأسفانه امروزه این بنیاد در معرض خطر و کم‌توجهی قرار گرفته و هر روز شکایت‌های بسیاری در دادگاه‌های خانواده مطرح می‌شود، که اینها زنگ خطری برای جامعه است.

وی بیان کرد: ازدواج به‌هنگام و سنجیده مانع از آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اگر پس از زندگی مشترک، زوجین بر اساس اصول اسلامی و رأفت با هم برخورد کنند بنیان خانواده مستحکم‌تر می‌شود.

امام جمعه موقت بانه خاطر نشان کرد: باید کسانی که ازدواج کرده‌اند و متاهل هستند از نامحرم چشم‌پوشی و اگر شرایط ازدواج هم نداشتند، عفت پیشه کنند.

در حال تکمیل…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد