تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 - 6:29
کد خبر : 20194

گذری بر احوالات پرحاشیه بودجه قرآنی و بحث از احتمالات

گذری بر احوالات پرحاشیه بودجه قرآنی و بحث از احتمالات

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این هفته‌ با اخباری متعدد چون برپایی سومین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و مصوبات آن، آئین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی ـ هنری قرآن و نماز وزارت دفاع، اعلام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سی و دومین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این هفته‌ با اخباری متعدد چون برپایی سومین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و مصوبات آن، آئین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی ـ هنری قرآن و نماز وزارت دفاع، اعلام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سی و دومین جشنواره قرآن، اعلام زمان فینال دور دهم جشنواره تلاوت‌های مجلسی و … همراه بود.
برپایی سومین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و مصوبات آن
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در سومین جلسه این ستاد که ۲۶ آذرماه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، گفت: کاهش بودجه سال ۹۷ در برنامه‌ نبود و بر اساس گفت‌وگوهای صورت گرفته با سازمان مدیریت نباید شاهد این کاهش می‌بودیم.
وی ادامه داد: گفت‌وگوهایی صورت گرفته است تا این رقم در مجلس به ۱۰۰ میلیارد افزایش یابد. مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.
همچنین طی این جلسه ضمن معرفی ۱۶ نهاد به عنوان متولیان تربیت حافظان قرآن کریم، نهادها و دستگاه‌های متولی اقدامات ملی مصوب در طرح ملی حفظ قرآن کریم نیز، با تغییراتی جزئی نسبت به پیش‌نویس تهیه شده، به تصویب رسید. برای اطلاع از جزئیات این تغییرات اینجا کلیک شود.
آئین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی ـ هنری قرآن و نماز وزارت دفاع
اختتامیه دومین همایش متولیان نماز و اولین جشنواره ادبی، هنری قرآن و نماز وزارت دفاع با حضور سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.
همایش متولیان امور نماز وزرات دفاع با هدف توانمندسازی و آموزش مهارت‌های جذب حداکثری نمازگزاران در دو بخش جشنواره ادبی و هنری در ۲۱ موضوع، فراخوان مقاله و کارگاه‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات، خدام نمازخانه‌ها و مساجد وزارت دفاع برپا شد.
لازم بذکر است، نیروهای مسلح نزدیک به ۳۸۵ مسجد و نمازخانه در سطح وزارت دفاع به صورت فعال و روزانه در خدمت کارکنان است که نماز جماعت در آنها اقامه می‌شود.
اعلام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سی و دومین جشنواره قرآن
سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان اوایل آذرماه برگزار شد که رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به تفکیک هر بخش و به ترتیب رتبه اعلام شد. برای اطلاع از رتبه‌ها اینجا کلیک کنید.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین رادیو قرآن و آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
در آستانه سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تفاهم‌نامه همکاری فی مابین شبکه رادیویی قرآن «به نمایندگی استاد احمد ابوالقاسمی» و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) «به نمایندگی استاد عباس سلیمی» امضاء شد. برای اطلاع از مفاد تفاهم‌نامه اینجا کلیک کنید.
۱۵ دی‌ماه؛ فینال دور دهم جشنواره تلاوت‌های مجلسی
مرحله فینال دور دهم نخستین جشنواره تلاوت‌های مجلسی جمعه، ۱۵ دی‌ماه سال جاری در حسینیه صاحب‌الزمانی برگزار خواهد شد.در این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی تعداد شش نفر از قراء کشور که از مرحله مقدماتی این دور از جشنواره به مرحله فینال راه یافته‌اند، در حضور عموم مردم علاقه‌مند و نیز داوران جشنواره به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید می‌پردازند که در پایان نیز با رأی مردمی بهترین تلاوت انتخاب می‌شود.
محفل انس با قرآن با حضور جامعه قرآنی کشور در سرپل ذهاب
محفل انس با قرآن به مناسبت چهلمین روز درگذشت جان‌باختگان زلزله اخیر استان کرمانشاه، به همت شبکه قرآن و معارف سیما و با حضور اساتید، پیشکسوتان و آحاد جامعه قرآنی کشور در شهرستان سرپل ذهاب برپا شد.
مراسم بزرگداشت زلزله‌زدگان غرب کشور با حضور جمعی از اهالی قرآن کشور در شهرستان سرپل‌زهاب و با حضور چهره‌هایی چون احمد ابوالقاسمی، محمد‌رضا پورزرگری، مهدی عادلی، هادی‌ صلحجو، رحیم قربانی، وحید نظریان و جمعی از اعضای گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد.
اسامی راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی «شوق تلاوت» اعلام شد
تایج مرحله نیمه نهایی سومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت که طی تاریخ ۲۵ آبان‌ماه تا ۵ آذر‌ماه در ۱۱ استان استان با حضور نخبگان طرح ملی تلاوت برگزار شد، اعلام شد.
در مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات قرآنی «شوق تلاوت»، قرآن‌آموزان نخبه در چهار سبک قرائت تقلیدی به سبک عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل و شحات ‌انور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در داوری صورت گرفته، ۵۶ نفر از شوق تلاوت به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. برای اطلاع از اسامی راه یافته به مرحله نیمه نهایی سومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت اینجا کلیک کنید.
برپایی دهمین دوره از مسابقات قرآن همسران کارکنان وزارت دفاع
دهمین دوره مسابقات قرآن ویژه همسران کارکنان وزارت دفاع، امروز، اول دی‌ماه به میزبانی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت صنایع هواپیمایی ایران(صها) در حال برگزاری است.
این مسابقات در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ کل و اجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ و مفاهیم در بخش‌های شفاهی و کتبی انجام می‌گیرد.

محفل انس با قرآن و عترت در شب یلدا

همرمان با میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) و شب یلدا، محفل انس با قرآن و عترت در مصلای بزرگ ری با حضور زائران و مجاوران این آستان مقدس برگزار شد. تلاوت وحید نظریان، قاری ممتاز کشورمان از جمله برنامه‌های این محفل بود. تصاویر این محفل را اینجا ببینید.

مسسابقات قرآن بسیج استان تهران

مسابقات قرآن بسیج استان تهران امروز با وجود آلودگی شدید هوای تهران و نیز تعطیلی استان تهران به خاطر زلزله اخیر تهران برگزار شد. گزارش این مسابقات را اینجا ببینید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد