تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 - 6:10
کد خبر : 20188

صلوات ذکر روز جمعه است/ تاکید بر خواندن دعای عهد

صلوات ذکر روز جمعه است/ تاکید بر خواندن دعای عهد

حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره روز جمعه گفت: یکی از روزهای مبارک و ارزشمند در هفته روز جمعه است. این روز به نام عید ازهار یعنی عید رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) است.  وی افزود: در روز جمعه مناسک و اعمال خاصی از زبان

حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره روز جمعه گفت: یکی از روزهای مبارک و ارزشمند در هفته روز جمعه است. این روز به نام عید ازهار یعنی عید رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) است. 

وی افزود: در روز جمعه مناسک و اعمال خاصی از زبان پیامبر اسلام(ص)  برای مسلمانان تأکید شده است از جمله عبادت، اطاعت، نماز صبح، نوافل و نمازهای مستحبی که در بین نماز یومیه خوانده می‌شود. بسیار توصیه شده که عاشقان، عارفان و سالکان حضرت مهدی(عج) صبح جمعه بعد از طلوع آفتاب، دعای پرفیض ندبه را زمزمه کنند.

این کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد: برای زیارت امام زمان(عج) خواندن دعای عهد تأکید شده و در ظهر جمعه افراد می‌توانند در نماز جمعه حضور به هم ‌رسانند و نزدیک به غروب این روز هم خواندن دعای سمات تأکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صابری درباره اعمال روز جمعه اظهار کرد: جمعه روز نظافت، بهداشت، پاکیزگی و استحمام است.  صله ارحام، دیدن اقوام، دوستان و آشنایان و رسیدگی کردن به آن ها بسیار تأکید شده و در روز جمعه اگر مردم داری داشته باشید، برای خانواده وقت بگذارید این مساله عشق، محبت، الفت و دوستی را در خانواده پررنگ می‌کند.

وی ادامه داد: جمعه روز مبارکی است و اگر به آنچه پیامبر اسلام(ص) توصیه کرده اند مقید باشیم می‌توانیم روز جمعه بسیار پرخیر و برکتی داشته باشیم به شرطی که خود را ملزم کنیم آن چه را که دین مشخص کرده و تأکید کرده و به نفع ماست اجرایی کنیم.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اذکار روز جمعه و نقش آن ها در ظهور حضرت ولی عصر(عج) توضیح داد: صلوات ذکر روز جمعه است. به عنوان مثال الحمدالله، الله اکبر، سبحان‌الله، استغفرالله از اذکاری است که اگر مقید به خواندن آن ها باشیم زبان و دهان را خوشبو و معطر می کنیم.

حجت الاسلام والسلمین صابری خاطرنشان کرد: نمازهای مختص هر روز هفته توصیه شده است نماز روز جمعه نیز نماز خاصی است که باید خوانده شود همچنین روزه گرفتن در این روز بسیار تأکید شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد