تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1396 - 12:35
کد خبر : 20150

فضای مجازی فرصتی برای نشر فرهنگ نماز و اقامه دین است

فضای مجازی فرصتی برای نشر فرهنگ نماز و اقامه دین است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیعه در استان قزوین پیش از آغاز بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که با موضوع «نماز و فضای مجازی» امروز(پنج شنبه) در بندرعباس برگزار می‌شود، اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیعه در استان قزوین پیش از آغاز بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که با موضوع «نماز و فضای مجازی» امروز(پنج شنبه) در بندرعباس برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجلاس سراسری نماز که هر ساله برگزار می‌شود، بر اساس نیازهای معنوی و فرهنگی است و خوشبختانه در اجلاس بیست و ششم نیاز فرهنگی و معنوی را تعامل بین نماز و فضای مجازی تشخیص داده است.

وی تصریح کرد: در این عصر و زمانه‌، پدیده‌ای به نام فضای مجازی مطرح است که علی رغم نامش بسیار حقیقی است چرا که مخاطبانش اقشار مختلف مردم با سنین متفاوت هستند و در این اجلاسیه همین جغرافیای جمعیتی به درستی مورد توجه قرار گرفته است. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نماز که هر مسلمانی در شبانه روز در پنج نوبت به کلاس تربیتی، معنوی، ملکوتی و مناجاتی آن دعوت می‌شود، می باید با فضای مجازی که مورد توجه آحاد مردم ما است، در تعامل و پیوند باشد. 

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه فضای مجازی بستر مناسبی است، بیان کرد: بستر فضای مجازی اگر مدیریت نشود می‌تواند به تهدید تبدیل شود اما اگر مدیریت و هدایت شود، فرصت‌های بسیاری را برای نشر ارزش‌های الهی و دینی فراهم می‌آورد.   
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بسیار بیشتر از تهدیدهای آن‌ معرفی کرده‌اند و شایسته است که در اجلاس نماز زمینه‌ها و فرصت‌های استفاده هر چه بهتر و بیشتر از فضای مجازی ارزیابی شود. 

وی افزود: در اجلاس سراسری نماز می باید به این مهم بپردازیم که چگونه می‌توان از فرصت فضای مجازی برای اهداف و آرمان های حوزه دین، عبادت، نماز و اخلاق استفاده کرد و بدینوسیله مفاهیم معنوی و عرفانی اسلام را به همه جهانیان که تشنه و نیازمند آن هستند معرفی کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد