زمانشناسی، موضوعشناسی و مستمعشناسی یکی از روشهای امر به معروف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجتالاسلام حسین افشاری در جمع فرماندهان، مدیران و کارکنان تیپ ۳۲ انصار الحسین(ع) همدان در ادامه سلسله مباحث نشست قرآنی نور در تفسیر آیه ۲۵ سوره مبارکه نمل با اشاره به روشهای امر به معروف
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجتالاسلام حسین افشاری در جمع فرماندهان، مدیران و کارکنان تیپ ۳۲ انصار الحسین(ع) همدان در ادامه سلسله مباحث نشست قرآنی نور در تفسیر آیه ۲۵ سوره مبارکه نمل با اشاره به روشهای امر به معروف و نهی ازمنکر اظهار داشت: مستمع شناسی یکی از مهمترین عوامل تاثیر امر به معروف است.
وی افزود: ما باید سطح تحصیلات مخاطب با سواد یا بی سواد بودن زن یا مرد بودن عوام یا دانشمند بودن را در نظر بگیریم و در هدایت افراد باید به سمت خدا سوق و جهت در نظر گرفته شود نه شخص یا سازمان خاصی.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی دیگر از روش های امر به معروف و نهی از منکر زمان شناسی و موضوع شناسی است، تصریح کرد: یکی از ویژگی و تفاوتهای دین ما با سایر فرق رضایت خداوند در انجام کار ها است.
وی عنوان کرد: بر اساس تفسیر آیه ۲۵ سوره نمل با دانشمندان هنگام امر به معروف باید با حکمت صحبت کرد و موعظه برای عوام است که در این روش با بیان مسائل عاطفی میپردازد و با دشمنان که دین را قبول ندارند با مجادله و جدل باید امر به معروف کرد.
افشاری عنوان کرد: منظور از موعظه حسنه در این آیه موعظهای است که عاری از خشونت بوده، عاطفی و با چاشنی احساسات همراه باشد که خالی از تحقیر طرف و تحریک حس لجاجت است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰