تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 - 6:03
کد خبر : 19912

سهم اندک نماز در شبکه های اجتماعی/ برای بیان مسائل دینی باید از روش های متنوع و امروزی بهره برد

سهم اندک نماز در شبکه های اجتماعی/ برای بیان مسائل دینی باید از روش های متنوع و امروزی بهره برد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرتیران و کرون؛  دومین اجلاس نماز شهرستان تیران و کرون، شامگاه دوشنبه، با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان و مسئولان و مردم شهرستان در سالن بصیرت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرتیران و کرون؛  دومین اجلاس نماز شهرستان تیران و کرون، شامگاه دوشنبه، با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان و مسئولان و مردم شهرستان در سالن بصیرت تیران برگزار شد.

حجت الاسلام حسین رشیدیان، امام جمعه تیران و کرون در ابتدای این جلسه، اظهار کرد: نماز ظاهر و باطنی دارد که باطن نماز برای همه مشخص است و باطن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
امام جمعه تیران گفت: بسیاری از اوقات انسان ها در حین نماز، از روح این عبادت الهی غافل هستند و این یک دردی فراگیر در بین مردم است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت، افزود: اقامه نماز به صورت جماعت طبق روایات اسلامی موجب بخشیدن غفلت ها و اعطای روح نماز به انسان خواهد شد.
حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه فضای مجازی گوی سبقت را از فضای حقیقی ربوده است، تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی زمان زیادی از اوقات مردم را به خود اختصاص داده است و باید برنامه ریزی مناسبی نسبت به استفاده از آن انجام شود.
امام جمعه تیران ضمن توصیه به توجه بیشتر به مطالب منتشر شده در فضای مجازی، یاداور شد: اگر از این فضا در مسیر رشد و تعالی، استفاده شود انسان سعادتمند خواهد شد و بهره گیری از این در راه هوا و هوس خسران را به همراه دارد.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر، رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز، با اشاره به برگزاری اجلاس نماز با موضوع نماز و فضای مجازی، اظهار کرد: استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی گسترش زیادی بین مردم پیدا کرده است ولی به موضوع نماز در این فضا به میزان اندکی پرداخته شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اهمیت فضای مجازی از دید رهبر معظم انقلاب، گفت: استقبال خوبی در  استان اصفهان در بخش تولیدات آثار پیرامون نماز و فضای مجازی صورت گرفت که قطعا تولید مطالب و محتواهای مفیدی را به همراه داشته است.
وی با اشاره به اهداف موضوع اجلاس سراسری نماز، تصریح کرد: تولید محتوا متناسب با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و انتشار وسیع و گستره آن مهم ترین هدف ما در این اجلاس بود چرا که محتواهای دینی و مذهبی به خصوص پیرامون نماز محدود و اندک بود.
حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه بیش از ۴۵ میلیون نفر کاربر تلگرام در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: میانگین استفاده مردم اروپا از شبکه های مجازی ۳۶ دقیقه است و این زمان در ایران به پنج تا شش ساعت هم می رسد که این آمار نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد این فضا در زندگی ما است.

دبیر ستاد اقامه نماز اصفهان افزود: کاهش آسیب های استفاده از فضای مجازی مستلزم روی آوردن مردم به نماز است چرا که کسی که اهل نماز با خضوع و‌خشوع باشد نسبت به گناه متنفر شده و در فضای مجازی آلوده نخواهد شد.
وی با بیان اینکه خداوند وعده حفظ انسان از فحشا و‌منکر بواسطه نماز را داده است، یادآور شد: کوتاهی در نماز هم، انسان را به سمت گناه می برد چرا که خدا در نظر آدمی کمرنگ شده و لذت گناه دامن گیر زندگی افراد خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبر زمینه سازی برای روی آوردن همه مردم به نماز را امری مهم دانست و ادامه داد: در جامعه ای که نمار اقامه شده و کودکان و نوجوانان اهل نماز بودند گناه و آسیب ها کمتر می شود.

سرهنگ حسین حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه، با اشاره به قدرت نرم و گسترده شیعه برای نفوذ در مردم جهان، اظهار کرد: مسلمانان باید از روش های مختلف برای بیان دین استفاده کنند تا به این وسیله در مقابل نقشه های متعدد دشمنان پیروز شوند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه در دنیای امروز انقلاب فناوری و انفجار اطلاعات صورت گرفته است، گفت: برای حفظ خود و ترویج دین الهی باید از این ابزارها استفاده کرده و  با توجه به موقع و  آگاهانه نسبت به آسیب های نوپدید، از ابتدای کار زمینه نابودی آن ها را فراهم کرد.
وی بیشترین قشر آسیب پذیر جامعه را کودکان و نوجوانان دانست و افزود: حساس ترین دوره زندگی انسان ۱۲ تا ۱۸ سالگی است که والدین باید در این سنین توجه بیش تری به اعمال و رفتار فرزند خود داشته باشند.
سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه جذابیت فضای مجازی انسان ها را درگیر و معتاد خود کرده است، اذعان کرد: اگر ندانیم هدف از انتشار متن های خوانده شده در فضای مجازی چه بوده سواد رسانه‌ای نداریم و قطعا  افرادی که بدون سواد رسانه ای وارد این فضا شوند زیان می بینند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با توصیه به کسب اطلاعات به روز، گفت: پدر و مادرها باید علاوه بر نظارت بر فرزند خود، به آن ها در امور مختلف پیرامون این فضا مشورت دهند.
وی با اشاره به غفلت قشری از مردم جامعه نسبت به نماز، خاطرنشان کرد: بین طبقاتی از مردم جامعه با این فریضه مهم الهی فاصله ای غیر منطقی ایجاد شده  که برای برانگیختن آنها به سوی نماز باید از فضای مجازی برای محتوا سازی استفاده کرد.

در پایان مراسم از فعالان عرصه نماز و منتخبان مسابقات نماز تقدیر شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد