تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1396 - 10:43
کد خبر : 19896

وقتی حیا در جامعه نباشد، حجاب هم نخواهد بود

وقتی حیا در جامعه نباشد، حجاب هم نخواهد بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وبه نقل از پایگاه خبری شیروان،مسئله عفاف و حجاب یکی از مسائل اصلی دین است که همواره در جامعه مورد بحث و گفتگو بوه است، شاید بتوان به جرات گفت یکی از مهمترین راه ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وبه نقل از پایگاه خبری شیروان،مسئله عفاف و حجاب یکی از مسائل اصلی دین است که همواره در جامعه مورد بحث و گفتگو بوه است، شاید بتوان به جرات گفت یکی از مهمترین راه ها برای ترویج عفاف و عفاف ایجاد مشوق ها است این مشوق ها می تواند از طرف خانواده، مدرسه، دانشگاه و یا جامعه باشد.

اگر یک خانم احساس کنند حجابی که بر سر دارد مورد احترام است و این احترام مدام یادآوری شود مطمئنا تاثیر بسیار خوبی بر روحیه فرد محجبه و تشویق فرد غیر محجبه دارد.

تبلیغات محیطی ترویج حجاب یکی از این روش ها است، تبلیغ و تشویق بانوان به حجاب و قدردانی از افرادی که حجاب را رعایت می کنند به صورت بنر یا دیوار نویسی می تواند موثر باشد.

اما این مسئله حداقل در شیروان آنچنان مورد توجه قرار نمی گیرد ، این روزها بنرهایی در سطح شهر مشاهده می شود که مخاطب زنانی هستند که حجاب مناسب ندارند و مورد عتاب  و سرزنش قرار می گیرند اما کمتر بنر و یا دیوار نوشت و یا تبلیغی مشاهده می شود که  از بانوان محجبه به دلیل رعایت حجاب با وجود شدت گرمای هوا تشکر کنند، کمتر احادیث و روایت هایی که نشان از ثواب حجاب زنانی است که در گرما حجاب را رعایت می کنند وجود دارد.

انسان ذاتا خودش را دوست دارد

در این زمینه کارشناس مسائل اجتماعی اقای مهردادروح افکنیان در گفتگو با خبرنگارما اظهار داشت: تشویق و تنبیه یکی از  موارد تربیتی است که در قرآن هم به آن بارها اشاره شده است.

وی تصریح کرد: مبنای نظری تشویق و تنبیه به این مبنای فکری باز می گردد که خدا ذات انسان را طوری خلق کرده است که خودش را دوست دارد، البته این مسئله امر منفی هم نیست که انسان بداند خدا او را برای امور خیر خلق کرده است.

روح افکنیان خاطر نشان کرد: طبیعتا هر آنچه که به صلاح و رشد ما کمک کند و هر آنچه که به طبع و میل ما باشد از آن خوشنود می شویم، انسان اسیر محبت است بخصوص در نیاز به محبت زنان از مردان جلوتر هستند و نیاز بیشتری به محبت دارند.

وی ادامه داد، شاید بتوان در زمینه ورزش عکس ورزشکار را به صورت بنر در شهر نصب کرد اما در مورد تشویق حجاب نمی توان،  زیرا این مسئله خودش ضد حجاب و عفاف  است، اما باید توجه داشت اصل تشویق درست است اما باید در این زمینه  تشویق های منطبق با حجاب را در نظر گرفت، مثلا خانواده  شهدا را در نظر بگیریم به نظرم ۱۰۰درصد اما برای اینکه اغراق نکرده باشیم بیش از۹۰ درصد مادران، همسران، دختران و خواهران شهدا محجبه هستند که این الگو می تواند  با حضور این بانوان در صدا و سیما معرفی شود.

کارشناس مسائل اجتماعی در پایان افزود:به طور مثال یکی از روش های تشویق این است که اگر قرار است یک اداره یک نیروی خانم را جذب کند، حجاب را به عنوان یک ضریب قرار  دهند، و حجاب به عنوان یک ارزش برای استخدام نیروی خانم در نظر گرفته شود، این تشویق ها به صورت الگو مطرح می شود، و زنان بیشتر  پی به ارزش حجاب می برند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد