تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1396 - 5:43
کد خبر : 19120

پیشنهاد تخصیص درصدی از بودجه وزارتخانه‌ها به امور قرآنی

پیشنهاد تخصیص درصدی از بودجه وزارتخانه‌ها به امور قرآنی

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم شهرستان مبارکه و عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی برای افزایش بودجه قرآنی در این فراکسیون صورت گرفته است؟ تصریح کرد: یک بخش اقدامات مربوط به اعتبارات است، یک موضوع بحث تخصیص

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم شهرستان مبارکه و عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی برای افزایش بودجه قرآنی در این فراکسیون صورت گرفته است؟ تصریح کرد: یک بخش اقدامات مربوط به اعتبارات است، یک موضوع بحث تخصیص این مبالغ است و موضوع دیگر نیز این است که آیا این مبلغ در جای قرآنی مصرف می‌شود یا خیر؟ در جلسه آخر فراکسیون قرآن و عترت پیشنهادی دادم که البته در برنامه ششم فرصت طرح آن مطرح نشد که درصدی از بودجه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با نظارت به فعالیت‌های قرآنی تعلق گیرد و امیدوارم که با این پیشنهاد در بودجه امسال وضعیت مطلوبی را شاهد باشیم.

سعیدی بیان کرد: اگر فعالان قرآنی نیز در این زمینه پیشنهادی دارند می‌توانند پیشنهادات خود را به دبیرخانه فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ارسال کنند، ما با این پیشنهاد به دنبال این هستیم که مشکل کمبود بودجه حل شود، البته باید در نهایت وزارتخانه‌ها را موظف کنیم تا درصدی را تخصیص دهند.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی که در حاشیه مراسم تجلیل از حافظان قرآن آستان عبدالعظیم (ع) سخن می‌گفت با اشاره به تأکید آیت الله ری‌شهری مبنی بر توجه بیشتر به این آستان مقدس بیان کرد: خوشبختانه همه به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهیم اخلاق درست شود و آسیب‌های اجتماعی نیز مرتفع گردد، هیچ راهی جز پرداختن به قرآن وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر هم آیت‌الله ری‌شهری این تأکید را فرموده‌اند باید توجه داشت که این حرف برآمده از سال‌ها تجربه و بررسی مسائل توسط ایشان است، البته یکی از مراکزی که باید بدان‌ها توجه شود مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم (ع) است، باید تلاش کنیم که سایر امامزادگان نیز به عنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی معرفی شوند تا از این رهگذر بتوانیم خطا‌های گذشته را جبران کنیم.

سعیدی بیان کرد: بخشی از خطا‌ها نیز بر می‌گردد به اینکه رقم قابل توجهی از اعتبارات قرآنی در اختیار نداریم، همچنین تخصیص این اعتبار نیز به صورت حداقلی است، در هر حال ما تلاش می‌کنیم و امیدواریم که دولت نیز تلاش خودش را بیشتر کند تا در محکمه عدل الهی شرمنده نباشیم.

یادآور می‌شود، در سال های ۹۰ و ۹۱ نیز بودجه قرآنی کشور با عنوان اختصاص نیم درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی تا حدودی محقق شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد