تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 8:26
کد خبر : 18950

نماز قدرت تعقل و تفکر را تقویت می‌کند

نماز قدرت تعقل و تفکر را تقویت می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در اجلاس استانی نماز در شهرستان بافق اظهار کرد: باید زمینه و بستر استفاده از فضای مجازی و فرهنگ آن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در اجلاس استانی نماز در شهرستان بافق اظهار کرد: باید زمینه و بستر استفاده از فضای مجازی و فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود .
وی با اشاره به اینکه ما باید در استفاده از هر فضایی ابتدا زمینه رشد فکری آن را فراهم کنیم گفت: فضای مجازی برای خانواده ها خوب است و ما منکر آن نیستیم ولی در حال حاضر مشکلی که در خانواده های ما به وجود آمده از همین فضای مجازی ناشی می شود.
آیت الله ناصری افزود: ما باید به دنبال فضاهایی برویم که با قدرت تعقل و تفکر همراه باشد و آن موقع موثر خواهد بود و نماز یکی از راه هایی است که قدرت عقل و تفکر را تقویت می کند.
امام جمعه یزد ادامه داد: آموزش و پرورش باید قدرت تفکر و رشد عقلی دانش آموزان را افزایش دهد که بتوانند در فضاهای امروزی انتخاب بهتری داشته باشند.
وی افزود: تبعیت از نحو احسن زمینه می خواهد که متاسفنه ما زمینه را برای دانش آموزان، دانشجویان و حتی مجامع عمومی آماده نکرده ایم.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: آنچه مفید است ایجاد قدرت تفکر و اندیشه برتر و عقل در جامعه است که ستاد اقامه نماز قبل از هر چیزی باید در این خصوص در بین جوانان برنامه ریزی داشته باشد.
آیت الله ناصری تصریح کرد: در دنیای امروزی هدف فراموش شده و برای جوانان روشن نیست و این است مشکل امروز دنیای ما.
وی با اشاره به اینکه خداوند انسان ها را بی هدف خلق نکرده گفت: در این دنیا همه چیز از روی هدف خلق شده است و وقتی هدف روشن شد مسیر انسان مشخص و به سعادت و قرب خداوند خواهد رسید.
امام جمعه یزد گفت: نماز بالاترین مساله ای است که انسان را به هدف اصلی که همان قرب خداست می رساند و اگر صحیح خوانده شود، هدف زندگی روشن و در این صورت سبک زندگی روشن و جامعه موفق خواهد بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد