تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1396 - 9:50
کد خبر : 18795

اقدامات وزارت ارشاد به منظور ترویج فرهنگ نماز

اقدامات وزارت ارشاد به منظور ترویج فرهنگ نماز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم تجلیل از فعالان عرصه نماز وزارت ارشاد اظهار کرد: فلسفه تشکیل این نشست سه چیز است؛ اول بیان یک گزارش اجمالی از سال ۹۵

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم تجلیل از فعالان عرصه نماز وزارت ارشاد اظهار کرد: فلسفه تشکیل این نشست سه چیز است؛ اول بیان یک گزارش اجمالی از سال ۹۵ و عملکرد همکاران ما در سال گذشته، دوم اشاره به مسئولیت‌هایی که بر دوش ما است و سوم بخش تقدیر، تجلیل و سپاس از عزیزانی که خالصانه در امر نماز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مرکز و استانی تلاش کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۰ نشست شورای اقامه نماز را در مرکز استان‌ها داشتیم. من وظیفه دارم از همه مدیران سپاسگزاری کنم. از جمله این برنامه‌ها، برگزاری ۳۵ جشنواره فرهنگی و هنری با مضمون نماز در بخش‌های مختلف؛ فضاهای مجازی، شعر، سرود، مطبوعات و رسانه‌ها، حمایت از ۷۸ غرفه نماز در نمایشگاه‌های فرهنگی و مذهبی، برگزاری ۵۴ مسابقه فرهنگی و مذهبی در مضمون نماز و تصحیح قرائت نماز و همچنین برگزاری دوره تربیت مربی ویژه مربیانی که کارگاه‌های تخصصی برای نماز برگزار می‌کنند، است. علاوه بر این، ۱۳ کارگاه برای ۲۵۳۰ نفر مربی نماز در سراسر کشور برگزار شد. احداث چندین نمازخانه، تجهیز ۱۰۶ نمازخانه در ادارات و سازمان‌ها، حمایت از ۳۳ عنوان از آثار مکتوب در حوزه نماز، تجهیز کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با کتب مربوط با موضوع نماز صورت گرفته است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: ۱۳ فیلم داستانی، پنج مستند، سه پویانمایی، ۲۲ تئاتر، ۵۵۰ قطعه عکس، ۱۰۸ سرود، پیش‌داستان و قصه و ۳۰۳ اثر از حوزه‌های تجسمی برگزار شده است. همچنین مشارکت و همکاری در برنامه‌های اقامه نماز در قالب قرارداد یا تفاهمنامه با ۱۰۶ دستگاه صورت گرفته است.

وی افزود: مسئولان وزارت ارشاد بالغ بر ۲ میلیارد تومان اعتبار به منظور ترویج فرهنگ نماز هزینه‌کرده‌اند که جای تشکر دارد.

ارباب سلیمانی بیان کرد: پیام‌های مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری سالانه نماز، بهترین ره‌توشه ماست. تنها اجلاسی که مقام معظم رهبری هر ساله برای آن در داخل پیام صادر می‌کند، درباره نماز است. در سال جاری باید از ظرفیت‌های شورای اقامه نماز که جایگاه قانونی دارد، حمایت کنیم. نکته دوم مشارکت همکاران علاقه‌مند در حوزه نماز است. همه باید کمک کنند و در نماز می‌توانند یار ما باشند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: برنامه‌های اقامه نماز و تفاهمنامه‌هایی در خصوص تهیه و توزیع محصولات نماز در بین خانواده‌ها و کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است. باید مدیران و معاونان حضور مستمر و پررنگ در نماز جماعت داشته باشند و در صف اول نماز قرار بگیرند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: از پیامبر (ص) درباره نماز سؤال شد که داستان نماز چیست، ایشان فرمودند نماز از سنت‌های الهی است، رضای خداوند در سایه نماز است، راه روشن انبیاء را بخواهید دنبال کنید، اهتمام به نماز داشته باشید. حضرت می‌فرماید کسی که اهل نماز است، فرشتگان به او عشق می‌ورزند، نماز مایه هدایت و ایمان و افزایش‌دهنده روحی است. نماز موجب آسایش بدن است. نماز موجب ناخوشی شیطان می‌شود، نماز اسلحه و وسیله مبارزه با دشمن است. اگر بخواهیم اعمالتان مقبول خداوند باشد، باید اول نمازتان پذیرفته شود. نماز انسان مُرده را شفاعت می‌کند. حضرت می‌فرماید نماز انیس مردگان و بستر آرامش انسان در قبر است. پاسخ به سؤال فرشتگان نکیر و منکر است که آن لحظه از من سؤال می‌کنند. چهره مؤمن در صحرای محشر به خاطر نماز نورانی است. مرده وقتی از قبر بیرون می‌آید، به صحرای محشر وارد می‌شود، اول نمازش در دنیا تاج سر است. آنجایی که همه عریان هستند، نماز لباس و محافظ نمازگزار است. بین مؤمن نمازگزار و آتش فاصله می‌اندازد و بین انسان و خدا حجت است. نماز، بدن نمازگزار را از آتش جهنم محافظت می‌کند. از روی پل صراط که می‌خواهید عبور کنید، مجوزش نماز است. نماز کلید بهشت است. اگر با حورالعین بهشتی بخواهید دمخور شوید، مهریه‌اش نماز است. پاداش نماز، بهشت و جنت است. اگر انسان می‌خواهد به کمالات و رشد در بهشت برسد، راهش این است که نمازش را در دنیا به طور کامل خوانده باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد