تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 - 10:10
کد خبر : 18698

لزوم توجه هرچه بیشتر به پیوند مدارس با مساجد/ تاثیر مثبت حضور مدیران در نماز جماعت انکارناپذیر است

لزوم توجه هرچه بیشتر به پیوند مدارس با مساجد/ تاثیر مثبت حضور مدیران در نماز جماعت انکارناپذیر است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد داداش زاده در گفت و گو با اروم نیوز، با تاکید بر اهمیت اقامه نماز به ویژه میان کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: بنابر آیات و احادیث فراوانی که از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد داداش زاده در گفت و گو با اروم نیوز، با تاکید بر اهمیت اقامه نماز به ویژه میان کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: بنابر آیات و احادیث فراوانی که از ائمه معصومین(ع) نقل شده، نماز ستون دین است و دین منبع آرامش به انسان است.

وی، با اشاره به سفارش دین مبین اسلام به مسلمانان در اهمیت برپایی نماز، افزود: برخی بر این با مشاهده تعداد صفوف کم در نمازهای جماعت بر این باورند که شاید تعداد نمازخوانان کم شده اما این موضوع درست نیست چرا که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مساجد اندک بود و صفوف نمازجماعت پربار و طولانی، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با ساخت و گسترش مساجد در تمامی محلات و پراکندگی نمازخوانان، صفوف نماز به نظر کم می رسد.

حجت الاسلام داداش زاده، با بیان اینکه نماز موجب آرامش دلهاست، گفت: در حاکمیت اسلامی دستگاه های مختلف، به نحوی به اندازه سهم و تلاش خود به دنبال برپایی نماز هستند، در آموزش و پرورش نیز اولویت اول تزکیه و تربیت دانش آموزان بوده و سپس به آموزش می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه با اهمیت به تربیت فرزندان در مسائل دینی موفق تر خواهیم بود، ادامه داد: زمانیکه دین بر افراد جامعه حاکم باشد، مردم آن در مسائل اخلاقی رفتارهای بهتری از خود نشان خواهند داد، یعنی دینداران اخلاق را بیشتر مراعات می کنند.

وی، با اشاره به حضور امامان جماعت معرفی شده از سوی تبلیغات اسلامی در صفوف نماز جماعات مدارس و نقش آن در تعالی دانش آموزان گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش گستردگی فراوانی دارد، بخشی از امامان جماعت مدارس از سوی تبلیغات اسلامی معرفی می شوند و برخی دیگر توسط حوزه های علمیه و امور مساجد تامین می شود.

حجت الاسلام داداش زاده، با بیان اینکه امامان جماعت صرفا حق القدم در ازای حضور در نماز جماعت مدارس دریافت می کنند و این حق القدم مبلغ ناچیزی است، تاکید کرد: ائمه جماعات و علما وظیفه ای معنوی و ذاتی دارند که هرجا احساس وظیفه برای اقامه نماز کردند که نماز برپا نمی شود، در صفوف نماز جماعت به عنوان امام حاضر شوند و این گاه بدون هیچگونه چشمداشتی در ازای دریافت هزینه ای صورت می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت پیوند مدارس با مساجد گفت: مدارس با مساجد پیوند خوبی دارند اما این تامین کننده رضایت ما نبوده و باید بیش از این به آن بها داده شود، در شورای آموزش و پرورش هم به این موضوع تاکید شد که مدیران مدارسی که نزدیک مسجد قرار دارند سعی در اقامه نماز جماعت ظهر در مسجد داشته و دانش آموزان با مسجد انس هرچه بیشتری داشته باشند.

وی، تاکید کرد: در عموم مدارس استان با وجود کمبود بودجه، نماز جماعت ویژه دانش آموزان برپا می شود اما در برخی از مدارس هم کم توجهی شده و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید مرتفع شود.

حجت الاسلام داداش زاده، با اشاره به تاثیر مثبت حضور مدیران، معاونان و معلمان مدارس در نماز جماعت مدرسه، اذعان داشت: در تمام دستگاه ها، ادارات، کارخانه، مدرسه و … هر زمان بالاترین مقام اجرایی آن نهاد در نماز جماعت حضور بیابد، نقش بسیار مهمی در تشویق دانش آموزان به نماز این فریضه الهی دارد.

وی، افزود: زمانیکه معلمانی به غیر از معلم پرورشی و دینی همچون ریاضی، شیمی، زیست و … یک موضوع الهی و دینی را طرح کرده و در نماز جماعت خود را ملزم به حضور کند، این تلنگر در ذهن دانش آموزان ایجاد می شود که این موضوع به قدری اهمیت دارد که معلم ریاضی آن را مطرح می کند و این جنبه های تربیتی والایی را به همراه دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد