تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 - 7:30
کد خبر : 18667

تربیت و آموزش در مدارسی که هنوز نماز خانه ندارند

تربیت و آموزش در مدارسی که هنوز نماز خانه ندارند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ نماز میراث تمامی انبیاء است هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد.انسانها را به نماز دعوت کرد و به آن سفارش نمود. (( قرآن کریم در «سوره مریم آیه ۳۱ از دعوت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ نماز میراث تمامی انبیاء است هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد.انسانها را به نماز دعوت کرد و به آن سفارش نمود. (( قرآن کریم در «سوره مریم آیه ۳۱ از دعوت به نماز حضرت عیسی (ع) و درآیات بعد از دعوت، به نماز حضرت اسماعیل (ع) یاد کرده است. در سوره طه خداوند به پیامبری (ص) می فرماید: «خانواده و پیروان خود را به نماز امر کن و در این دعوت شکیبا باش.» )) نماز کشتی نجات است که همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان ها و جوان ها را از طوفانها و خیزابها عبور می دهد و به ساحل آرامش و رستگاری می رساند.

از اینجا باید شروع کرد که آموزش و پرورش سنگ زیر بنای رشد و تربیت کودک است. بدون آموزش و پرورش اثر بخش هیچ کودکی روی سعادت و خوشبختی را نخواهد دید. توجه صرف به علم منهای پرورش، کودک را دچار مشکلات عدیده ای خواهد نمود.

در این میان یکی از مسائل تربیتی کودکان که مطرح است پرداختن به تربیت دینی کودکان از جمله علاقه مند کردن آنها، به نماز و نماز جماعت است.

سهل انگاری در این مسیر نسل ها را به قربانگاه میکشد وسرمایه های انسانی را تباه می سازد مهم ترین عامل در تربیت نیکو در افراد درک و کاربرد مؤثّر نماز در زندگی است،انجام فریضه ی نماز باعث تربیت صحیح فرد خواهد شد و از این رهگذر نتایج سودمند عاید فرد و جامعه خواهد کرد.

بر پایی نماز در مدارس وظیفه ای خطیر و بسیار حساس است، زیرا مدارس جدای از ویژگیهای منحصر به فرد، محل تشویق، اضطراب، رقابت های نگران کننده توأم با شکست و پدیده های ناخوشایند دیگری است که هر کدام از آن ها به تنهایی قادر به تبدیل محرکهای خنثی به محرکهای شرطی نیرومند فراخوان اضطراب و حالات ناخوشایند روانی می باشند .

بنابراین ایجاد اصلاحات بنیادی از جمله نماز خانه و محلی برای برگزاری نماز به منظور تغییر در نگرش دانش آموزان نسبت به مناسک جاری به ویژه نماز جماعت می تواند زمینه ساز تحولات اساسی در شخصیت دانش آموزان شود و نه تنها نگرش آنها را نسبت به صورت ظاهری عبادات بهبود بخشد.

در بخش دلوار بیش از ۳۰ درصد مدارس فاقد نماز خانه می باشد و یا اگر برگزار شود به علت کمبود روحانی نماز جماعت مدارس با مشکل روبه رو است که هم اکنون اقامه نماز جماعت مدارس توسط مربی پرورشی انجام می شود.

با توجه به تاکیدبزرگان بهترین مکانی که دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی می توانند در آن با نماز آشنا شوند، مدرسه است.

نبود نمازخانه در  مدارس به یک معضل تبدیل شده که این امرباعث شده که به گفته والدین تعدادی از دانش آموزان رغبتی به اقامه نماز نداشته باشند.

یک دانش اموز پایه دوم متوسطه با بیان اینکه دو سال تحصیلی مدرسه ما فاقد نماز خانه است،گفت: برای چنین مشکلی چندین بار به مدیر آموزشگاه و حتی معلمان خود مراجعه کردیم ولی پاسخ انها نبود فضا برای این فریضه مهم بود که هنوز این مشکل برطرف نشده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد