تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1396 - 12:14
کد خبر : 18555

به ازای هر ۳/۴ ازدواج یک طلاق در گلستان

به ازای هر ۳/۴ ازدواج یک طلاق در گلستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گل رامیان، عبدالرضا چراغعلی مدیرکل اموراجتماعی استانداری گلستان در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان گفت: خودکشی، طلاق، مفاسد اخلاقی و فضای مجازی، اعتیاد، حاشیه نشینی و مهاجرت از مهمترین عوامل آسیب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گل رامیان، عبدالرضا چراغعلی مدیرکل اموراجتماعی استانداری گلستان در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان گفت: خودکشی، طلاق، مفاسد اخلاقی و فضای مجازی، اعتیاد، حاشیه نشینی و مهاجرت از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی اظهار کرد: قریب به ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان گلستان که از این تعداد ۳۷۰ زن سرپرست خانوار در شهرستان رامیان وجود درد.

چراغعلی افزود: در سالهای ۷۵ و ۸۵ به ترتیب به ازای هر ۱۹ ازدواج یک طلاق و هر ۹ ازدواج یک طلاق در گلستان بود ولی در سال ۹۵ به ازای هر ۳/۴ ازدواج در گلستان  یک مورد به طلاق منجر می شود.

وی بیان کرد: معضلاتی همچون طلاق، اعتیاد و استفاده نابجا از فضای مجازی باعث ناهنجاریهای اجتماعی شده اند و باید درهمایشها و جلسات مختلف با حضور عموم مردم و دانش آموزان آسیب شناسی شوند.

چراغعلی در خصوص ابلاغ آیین نامه جدید شورای اجتماعی کشور و طرح تقسیم کار ملی برای کنترل کاهش آسیب های اجتماعی افزود: همه دستگاهها اجرایی اهتمام جدی در اجرای این ابلاغیه را داشته باشند و گزارش اقدامات انجام شده را به دبیرخانه این شورا ارسال نمایند.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای یین نامه جدید شورای اجتماعی کشور به دستگاهها و سازمانها اختصاص پیدا کرده است و هر نوع پرداخت به دستگاه ها منوط به ابلاغ فرمانداری هاست.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: آمار آسیب های اجتماعی بر سر ما خراب شده است و همه مسئولین و مردم در این آمار تقش داریم و باید با همت هم در رفع این بحران بکوشیم.

 برون رفت از بحران آسیب های اجتماعی همت همه تشکل های مردمی و دستگاههای اجرایی را می طلبد

جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان گفت: هدف از برگزاری این جلسه اجرای طرح تقسیم کارملی برای کنترل کاهش آسیب های اجتماعی است و برای برون رفت از بحران آسیب های اجتماعی همت همه دستگاههای اجرایی را می طلبد.

وی اظهار کرد: با توجه به گسترش روزافزون و فراگیر شبکه های مجازی و اجتماعی، استفاده ناصحیح و عدم شناخت کامل از این پدیده منجر به آسیب های اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی شده است.

صادقلو افزود: جایگاه و نقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و تشکلهای دینی در تولید محتوای دینی، فضای مجازی و پیامدهای آن در زندگی فردی و اجتماعی، ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی، سبک زندگی اسلامی و ارتقای آموزه های دینی با رویکرد پیشگیری و کنترل آسیب ها و امنیت خانواده و تربیت اسلامی در فضای مجازی بسیار حائز اهیت است.

فرماندار شهرستان رامیان تصریح کرد: اعتیاد و مشروبات الکی، طلاق، حاشیه نشینی و مهاجرت را می توان از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی در جامعه نام برد.

وی، همکاری وهم افزایی، هماهنگی، انسجام بخشی، تمرکز و بسیج ظرفیت ها و توانمندی های همه دستگاهای اجرایی و نهادهای دولتی، گروه ها و تشکل های مردمی برای ارتقای سلامت اجتماعی و برون رفت از بحران مسائل و آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان با حضور فرماندار این شهرستان، چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معصومی معاون اداره کل بهزیستی استان، بخشداران و اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد