تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1396 - 10:46
کد خبر : 18543

استاندار فارس: نماز باید به‌عنوان تکلیف در دستور کار قرار گیردنه رفع تکلیف

استاندار فارس: نماز باید به‌عنوان تکلیف در دستور کار قرار گیردنه رفع تکلیف

اسماعیل تبادار در این اجلاس که پنجشنبه در شیراز برگزار شد، بیان داشت: قرآن برای رفع بلایا و مصائب به صبر و نماز توصیه می‌کند و نماز اهرم استعانت در غم‌ها و مشکلات و پلی برای نیل به کمال غایی است. وی نماز را به‌ منزله پرچم و علامت مکتب اسلام دانست و اضافه کرد:

اسماعیل تبادار در این اجلاس که پنجشنبه در شیراز برگزار شد، بیان داشت: قرآن برای رفع بلایا و مصائب به صبر و نماز توصیه می‌کند و نماز اهرم استعانت در غم‌ها و مشکلات و پلی برای نیل به کمال غایی است.
وی نماز را به‌ منزله پرچم و علامت مکتب اسلام دانست و اضافه کرد: نماز با خشیت و خضوع زمانی به ‌دست می‌آید که فرد به عرفان حقیقی دست یافته باشد و به تعبیر امام علی (ع) نفس سرکش او رام، دلش نرم و تکبرش محو می‌شود.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه بهره‌ گیری از فضای مجازی یا اثربخشی آن در ترویج نماز براساس داشته‌های امروز محور تبلیغی دین در دنیای امروز است، ‌عنوان کرد: مسئولان منطبق با مخاطبان نگاه دینی را اعمال کنند و رفتار علما با اقشار مردم روالی خاص طلب می‌کند که اگر چنین شد قرب معنوی و آرامش روح و روان ایجاد می‌شود و فضایل اخلاقی پرورش می‌یابد.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین ارکان اساسی اخلاق در جامعه را نماز دانست و از آن به عنوان اصلی‌ترین محور اخلاقی در پهنه اجتماعی یاد کرد و گفت: هر جامعه‌ای که مولفه‌های اخلاق در پهنه آن گسترش یابد، جامعه‌ای سالم، پویا، دین‌دار و خلاق است.
وی تکلیف ترویج فرهنگ نماز را بر عهده متولیان امر دانست و ابراز داشت: شرایط عمل به این وظیفه باید در همه ارکان اجتماعی مهیا باشد و رسانه‌ها باید با بهره‌گیری از امکانات و فضای مجازی در راه گسترش ترویج دین کوشا باشند.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد دستگاه‌های اجرایی امر نماز را در کنار وظیفه ذاتی و کاری خود بدانند و به نحو احسن در پاسداشت و اقامه آن بکوشند.
خبرنگار:‌ سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۱۸۷۶

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد