تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1396 - 21:47
کد خبر : 18480

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس کردستان

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس کردستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز برابر کتاب ندای رحمت و در بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز برابر کتاب ندای رحمت و در بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود.
وی با اشاره به رشته های این دوره از مسابقات عنوان کرد: علاقه مندان به شرکت در مسابقات قرآن، قرائت و نماز در رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر، مداحی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان، احکام و انشای نماز با هم رقابت می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان همچنین گفت: بر اساس مصوبات ستاد برنامه ریزی مسابقات وزارت، کلیه مسابقات دوره ابتدایی تا سطح منطقه یا شهرستان، دوره متوسطه اول به استثنای مسابقه حفظ ویژه، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق تا سطح استان و در دوره متوسطه دوم تا سطح کشوری برگزار می شود.
نریمانی با بیان اینکه دانش آموزان می توانند در یکی از رشته های قرائت به شیوه تحقیق و یا قرائت به شیوه ترتیل شرکت کنند، ادامه داد: دانش آموزانی که تمایل دارند در رشته حفظ با همدیگر رقابت کنند، می توانند در یکی از رشته های حفظ عمومی یا حفظ ویژه شامل، حفظ ۵ جزء ، ۱۰ جزء ترتیبی، ۲۰ جزء ترتیبی و حفظ کل قرآن شرکت کنند.
وی مفاهیم و تفسیر، مداحی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان، احکام و انشای نماز را از دیگر رشته های این دوره از مسابقات برشمرد و افزود: آدرس الکترونیکی سایت نور به نشانی www.quran.medu.ir می باشد که دانش آموزان می توانند به این نشانی مراجعه و ثبت نام کنند.
نریمانی به شراییط رشته حفظ ویژه اشاره کرد و افزود: دانش آموزان علاقه مند به شرکت در مسابقات حفظ ویژه( ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم) باید در سامانه طرح نور ثبت نام کرده و بر اساس دستورالعمل طرح ملی حفظ در آزمون های مربوطه شرکت و امتیاز آنان در سامانه طرح نور ثبت شود.
وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگانی که حداقل ۷۰ درصد امتیاز را کسب کنند به مرحله استانی دعوت شده و پس از برگزاری مرحله استانی، نفرات اول هر دوره تحصیلی در هر سطح و به تفکیک جنسیت در مرحله کشوری حضور پیدا می کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد