تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 8:03
کد خبر : 18205

حفظ ارزش های نظام و انقلاب اسلامی خط قرمز بسیج است/بسیج برای استقرار امنیت پایدار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی گام بردارد

حفظ ارزش های نظام و انقلاب اسلامی خط قرمز بسیج است/بسیج برای استقرار امنیت پایدار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی گام بردارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ امام خمینی(ره)در جمع اعضای سپاه پاسداران مرکز تهران در روز ۵ آذر ۱۳۵۸ خواستار آموزش نظامی همگانی و تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی شد و تاکید کرد: «مملکت اسلامی همه‌اش باید نظامی باشد و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ امام خمینی(ره)در جمع اعضای سپاه پاسداران مرکز تهران در روز ۵ آذر ۱۳۵۸ خواستار آموزش نظامی همگانی و تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی شد و تاکید کرد: «مملکت اسلامی همه‌اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد… همه جا باید این طور بشود که یک مملکتی بعد از چند سالی که بیست میلیون جوان دارد، بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتش داشته باشد…»

بنابراین هفته بسیج، بزرگ داشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است .حال خبرنگار ما با چند تن از فرماندهان بسیجی به گفتگو پرداخته است که در ادامه می خوانید :

بسیج برای استقرار امنیت پایدار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی گام بردارد / وظیفه بسیجیان خودسازی ، تبعیت از رهبری و بصیرت افزایی است 

منصور ذوالعلی معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار  ما ضمن گرامیداشت هفته بسیج و موفقیت پیروزی جبهه حق با پشتوانه اندیشه بسیجی اظهار داشت :  نقش بسیج در عرصه های مختلف به ماهیت و هویت بسیجی برمی گردد زیرا بسیج تشکیلاتی مردمی است که به منظور شناسایی ، تقویت و انسجام ظرفیت ها و قابلیت های مردمی در راستای تنظیم سرمایه نیروی انسانی کشور تشکیل شده است .

وی گفت : حال بالتبع آن حرکت در راستای تولید علم و ارتقای فضای همکاری و مشارکت همگانی مردمی و در نتیجه رشد علمی و فناوری را خواهیم داشت.

معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد : خدمات رسانی و محرومیت زدایی هم با توجه به رویکردهای بسیج به وجود خواهد آمد بنابراین می توانیم مشکلات و نقاط تاریکی را که در جامعه وجود دارد را بر اساس تفکر و اندیشه بسیجی بر طرف نمایم .

ذوالعلی با اشاره به این که بسیج با انگیزه نیروی متعهد و بصیر جامعه و بر اساس آموزه های اسلام ناب محمدی و فرمایشات حضرت امام (ره) شکل گرفته است ، عنوان کرد : بسیج دارای ماهیت انقلابی، جهادی و اسلامی است و در مسیر ایجاد قدرت نرم برای جمهوری اسلامی حرکت می کند ؛ قدرت نرم قدرتی که گسترش و توسعه آن در همه ابعاد می باشد و ابعاد نظامی و دفاعی یکی از آن هاست .

وی ادامه داد : بسیج سعی می کند در استقرار یک امنیت پایدار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی گام بردارد تا نتیجتا همه این کارها زمینه ساز ظهور آقا امام زمان (عج) و استقرار یک تمدن نوین اسلامی شود که ان شاالله بر اساس عدالت جامعه بشری را به سر منزل مقصود برساند .

معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان در رابطه با وظیفه بسیجیان در این برهه از زمان بیان داشت : در مرحله اول بسیجیان باید آن چیزهایی را که بسیج به خاطر آن ها تشکیل شده را فراموش نکنند زیرا آن ها مواردی بودند که از افکار و اندیشه های پیامبر اعظم (ص)، اهل بیت (ع) ، ولایت و پیروی از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گرفته شده اند .

ذوالعلی توضیح داد : این افکار و اندیشه ها ابتدا در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در ۸ سال دفاع مقدس و در دوران سازندگی و تحکیم نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان تا این لحظه باعث سربلندی و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است .

وی در پایان اظهار داشت : وظیفه بسیجیان بعد از خودسازی که اولین گام برای هر حرکت معنوی می باشد، تبعیت از رهبری و بصیرت افزایی و عمق بخشی به تفکر در جامعه در کنار جذب حداکثری می باشد .

حفظ ارزش های نظام و انقلاب اسلامی خط قرمز بسیج است/ اصحاب رسانه بزرگترین نیروهای دفاع کننده از نظام و یا دشمن آن هستند 

علی اسدی فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت ماه ربیع الاول و هفته بسیج اظهار داشت : امام خمینی (ره) قبل از ورود به ایران در سال ۵۷ برنامه و تفکر بسیج را برنامه ریزی کرده بودند تا یک نیروی مردمی سازماندهی شود لذا بعد از ورود برای دفاع از انقلاب و دستاوردهای انقلاب دستور تشکیل بسیج را دادند.

وی گفت : امروز علت محبوبیت بسیج در جامعه و خارج از مرزهای ایران اسلامی به این دلیل می باشد که پایه و اساس بسیج بر اساس صداقت و خلوص افکار حضرت امام (ره) بوده است و همین اخلاص باعث شد که بعد از سی و اندی سال از تشکیل آن در کشور ایران و فراتر از مرزها محبوب‌تر شود.

فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان با اشاره به این که بسیج همواره از عهده کارهایی بر آمده که توسط دیگر نهادها انجام نشده است ؛ خاطر نشان کرد : بسیج علاوه بر ورود در هشت سال دفاع مقدس اکنون نیز در مسائل اجتماعی و اقتصادی ورود کرده است و علاوه بر همه  تبلیغاتی که توسط استکبار و یاران آنها در خارج و داخل کشور علیه سپاه انجام شده است باز موفق بوده است .

اسدی عنوان کرد : بسیج در عرصه امنیت توانسته موفق عمل کند تا حدی که در سوریه و عراق تفکر بسیجی ، حضور حاج قاسم سلیمانی و فتوای مراجع تقلید مبنی بر حضور مردم و تشکیل بسیج نتیجه داد و دیگر امروز از داعش چیزی باقی نمانده است و در یمن نیزهمین نیروهای مردمی در حال مقاومت هستند و این ها برگرفته از بسیجی است که امام (ره) تشکیل داده اند.

وی با بیان این که ماموریت بسیج دفاع از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است ؛ تشریح کرد : این که برخی می گویند چرا بسیج در مسائل کشور دخالت می کند باید گفت در تعریف اساس نامه دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب بر عهده بسیج است و امروز بسیج در بحث مسائل فرهنگی ،جنگ نرم ، مسائل اقتصاد مقاومتی و خدمات عمومی  ورود کرده است و هرجا احساس کند که علیه ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی گروه و حزبی بخواهند حرکتی را انجام دهند در مقابل آن ها خواهد ایستاد.

فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان با اشاره به این که در هفته بسیج یکسری برنامه ها ارائه می شود ؛ بیان کرد :

هفته بسیج از دوشنبه ۲۹ آبان ماه آغاز می شود که این روز به عنوان بسیج ،اقتصاد مقاومتی و سازندگی نامگذاری شده است و در این روز نمایشگاه محصولات فرهنگی  در سطح شهرستان برپا شده است .

اسدی ادامه داد : سه شنبه ۳۰ آبان ماه به عنوان بسیج ،محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی نامگذاری شده است و اعزام گروه ها به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرستان کرمان و اعزام پزشکان توسط بسیج جامعه پزشکی از جمله کارهایی است که در این روز انجام می شود.

وی تصریح کرد : چهارشنبه ۱ آذرماه نیز با عنوان بسیج ، اعتلای فرهنگی و اجتماعی نامگذاری شده است و در این روز نشست های روشنگری در خصوص فضای مجازی و آشنایی با فضای مجازی انجام می شود .

فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان با اشاره به این که پنج شنبه ۲آذرماه به عنوان بسیج ،اندیشه ورزی وتولید علم نام گذاری شده است،توضیح داد : در این روز یک هم‌اندیشی بین بسیج ، حوزه و دانشگاه انجام می‌شود وهمایش جهادگران علم و فناوری ، گردهمایی سراسری به عنوان انقلابیون جوان ، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا صورت می گیرد .

اسدی تاکید کرد : جمعه ۳ آذرماه به عنوان بسیج ، مسجدمحوری و ولایت مداری نامگذاری شده است و ما شاهد حضور پررنگ اقشار مختلف بسیج در دعای ندبه حسینیه ثارالله کرمان و بعد از آن نیز در میعاد گاه نماز جمعه سخنرانی فرمانده هان بسیجی را خواهیم داشت و همچنین تجمع بسیجیان (حلقه های صالحین )را در نماز جمعه خواهیم داشت .

وی در ادامه بیان کرد : شنبه ۴ آذر ماه نیز به عنوان بسیج ، دولت مقاومت و استکبار ستیزی نامگذاری شده است و در این روز همایش هایی توسط حوزه مقاومت در راستای استکبار ستیزی و روشنگری خواهیم داشت و روز یکشنبه ۵ آذر نیز با نام بسیج ، جهاد کبیر و عمل انقلابی نام گذاری شده است و در این روز ما شاهد تجمع بزرگ بسیجیان در مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان خواهیم بود و در همین  روز آغاز طرح گشت محله محوری بسیج به عنوان حماسه خدمت و امنیت انجام می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای زلزله در غرب کشور ، تشریح کرد : ما در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی تا کنون اقدامات خوبی انجام داده ایم و ۴ ماشین از اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده به غرب کشور ارسال شده است و در تقسیم بندی صورت گرفته سپاه ثارالله استان کرمان باید ۲ روستای داراب و یاران را بازسازی کند .

فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان ادامه داد : بسیج باید با اقتدار در صحنه حضور داشته باشد ومطالبه‌گری به حق و شایسته ای داشته باشند و مسئولین هم باید با بسیجی بودن و حرکت انقلابی به سخنان مقام معظم رهبری لبیک بگویند و با جدیت در این زمینه ورود پیدا کنند.

اسدی اظهار داشت : همه افرادی که دست به قلم هستند باید بدانند که سلاح آنها قلمشان است و آن چیزی که از قلم برمی آید امروز از هیچ سلاحی بیرون نمی آید و امروز وظیفه رسانه های این است که بین نیروهای انقلابی ، ضد انقلابی و غیر انقلابی تفکیک قائل شوند .

وی در پایان گفت : امروز اگر رسانه ها دربحث قلم زدن و آگاه سازی مردم تلاش نکنند باید در روز قیامت پاسخگو شهدایی باشند که جان خود را نثار کردند تا عظمت به جامعه انقلاب اسلامی بیاید و امروز بزرگترین نیروهای دفاع کننده از نظام و یا دشمن آن می توانند اصحاب رسانه باشند لذا باید در جهت آگاه سازی در مسیر انقلاب تلاش کنند.

 بصیرت افزایی و روشنگری را محور کار بسیج قرار داده ایم

حجت الاسلام والمسلمین محسن سنجری در گفتگو با پایگاه خبری ناب نیوز ضمن تبریک هفته بسیج به عنوان یادگار حضرت امام و تبریک پیروزی های جبهه مقاومت در عراق وسوریه در خصوص برنامه های بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در این هفته گفت: برنامه های ما از روز شنبه با دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه شروع شد همچنین برای هفته بسیج برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی شهرستان بافت که به نحو احسن انجام شد، ابراز کرد: یادواره شهدا در برخی شهرستان ها برنامه ریزی شده و برگزار می شود؛ همچنین جلسات بصیرتی و معرفتی در حوزه های علمیه در هفته بسیج برگزار می شود ضمن اینکه بسیج طلاب در تجمع پنجم آذر ماه نیز حضور پیدا خواهد کرد.

وی به حوادث اخیر کرمانشاه و مناطق غرب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در پی زلزله اخیر بسیج طلاب و روحانیون با صدور بیانیه اعلام آمادگی کرد و به صورت میدانی وکمک های منطقه ای این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام سنجری عنوان کرد: به حوزه های مقاومت بسیج طلاب در استان کرمان برنامه هایی در هفته بسیج داده شده و برخی برنامه ها به صورت خودجوش اتفاق می افتد و بسیجیان دیدار با خانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس و بسیجی و همچنین زیارت قبور شهدای گمنام را در برنامه دارند.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی ها، اعزام روحانی به مناطقی که نیاز باشد جهت سخنرانی در خصوص تبیین هفته بسیج و جایگاه و منزلت بسیج در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم آنچه بسیج و بسیجی هست در جامعه بین مردم معرفی کنیم و جایگاه و منزلت بسیج را به مردم بیشتر بشناسانیم.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت دیگر این است که در ۵ آذر ۵۸ تاسیس بسیج توسط حضرت امام اتفاق افتاد اما در تاریخ ۲  آذر ۶۷ هم فرمان تشکیل بسیج طلبه  و روحانی و بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام همزمان صادر شد و همزمانی این موضوع با هفته بسیج امر مبارکی است.

وی تاکید کرد: در فرمان حضرت امام آمده که فرمودند از فرزندانم می خواهم کمک کنند و اجازه ندهند نفوذ در انقلاب و نظام صورت گیرد؛ ما نیز براساس این دستور حضرت امام، محور کار و برنامه ها را بصیرت افزایی مدنظر قرار دادیم؛ ائمه جمعه در سراسر استان در خطبه های نماز جمعه مرتب با تذکر، آگاه سازی و روشنگری موضوعات منطقه و جهان تلاش می کنند تا اجازه ندهیم نفوذی ها در کشور و انقلاب رخنه کنند.

حجت الاسلام سنجری با اشاره به نامگذاری دومین روز هفته بسیج تحت عنوان “محرومیت و خدمات رسانی” در خصوص اقدامات بسیج طلاب در این زمینه تشریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر روحانی از سراسر استان و همچنین برخی استان های دیگر در ایام محرم و صفر، عید نوروز و ایام فاطمیه به مناطق محروم و فاقد روحانی اعزام و تحت عنوان گروه های جهادی به کارگیری شدند.

وی در رابطه با اقدامات این یادآور شد: در این ایام در مناطقی که فاقد روحانی است یا به واسطه محرومیت و ضعف هایی که وجود دارد روحانی کمتر است، با اعزام روحانی و طلبه برنامه های تبلیغی، اعتقادی، مشاوره، آموزش احکام و معارف دین انجام می شود همچنین در حد توان به بحث های عمرانی و ساخت خانه عالم و خانه برای مردم مستضعف ورود کرده ایم و نزدیک به ۲۰ گروه جهادی فعال متشکل از طلاب خواهر و برادر داریم.

حجت الاسلام سنجری در خصوص اعزام کاروان های راهیان نور بیان کرد: هرروز به طور میانگین از استان کرمان برای بازدید مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، ۸ دستگاه اتوبوس دانش آموزان متوسطه اعزام می شوند و برای هر اتوبوس یک روحانی دانش آموزان را برای پرسش و پاسخ، احکام و مشاوره همراهی می کند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان خاطرنشان کرد: کمااینکه در اعزامی که از مهرماه تا قبل اربعین شروع شد ۸۰ درصد اتوبوس ها روحانی همراه داشت و درقرارگاه اهواز نیز روحانی به عنوان امام جماعت، مشاوره و مسائل شرعی حضور داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد