تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 - 9:45
کد خبر : 18140

جشنواره تولید محتوای دیجیتال نماز حامی نماز در فضای مجازی / تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۰ آذرماه

جشنواره تولید محتوای دیجیتال نماز حامی نماز در فضای مجازی / تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۰ آذرماه

سعید پورایمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) قزوین، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال در حوزه نماز، اظهار کرد: جشنواره تولید محتوای دیجیتال نماز در ۶ بخش تارنمای اینترنتی، نرم‌افزارها، هنرهای دیجیتال، بازی و سرگرمی رایانه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال و ایده‌های دیجیتالی نماز برگزار می‌شود.وی افزود: این جشنواره باهدف اشاعه

سعید پورایمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) قزوین، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال در حوزه نماز، اظهار کرد: جشنواره تولید محتوای دیجیتال نماز در ۶ بخش تارنمای اینترنتی، نرم‌افزارها، هنرهای دیجیتال، بازی و سرگرمی رایانه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال و ایده‌های دیجیتالی نماز برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره باهدف اشاعه و ترویج گسترش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، شناسایی و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار و کمک به انتشار گسترده آثار تولیدشده در حوزه عرصه معنوی و نماز؛ برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.
مدیر مرکز دیجیتال قزوین خاطرنشان کرد: حمایت از تولید آثار فاخر در حوزه‌های نماز در فضای دیجیتال و ایجاد بستر لازم برای تولید محتوای اسلامی نماز و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان در این عرصه از دیگر اهداف این جشنواره هستند.
وی بابیان اینکه از صدر اسلام تاکنون جشنواره دیجیتالی در حوزه نماز در کشور برگزار نشده است، تأکید کرد: یکی از علت‌های اینکه آثار دیجیتال در این حوزه مورد غفلت واقع‌شده، این است که تاکنون انگیزه‌ای برای تولیدکنندگان در این حوزه ایجاد نشده است.
پورایمانی در ادامه به تشریح بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت و گفت: افراد می‌توانند آثار خود را درزمینهٔ نرم‌افزار هوشمند، نرم‌افزار تلفن همراه و نرم‌افزار چندرسانه‌ای تحت ویندوز در بخش نرم‌افزارها، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها و هر چیزی که در بستر وب اتفاق می‌افتد در بخش تارنمای اینترنتی، بازی‌های کامپیوتری، کنسول، برخط، آنلاین، فلش و بازی تلفن همراه در بخش بازی و سرگرمی، صفحات شبکه‌های اجتماعی، طراحی ربات و کانال‌های تلگرامی که مبلغ فعالیت‌های نماز است در بخش فعالیت فرهنگی، ارسال کنند.
وی افزود: هنرهای دیجیتال بخش گسترده‌ای از جشنواره را تشکیل می‌دهد که این بخش شامل پویانمایی رایانه‌ای، نماهنگ، کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای، ویدیو آرت، جلوه‌های ویژه، گرافیک موشن، عکاسی دیجیتال، طراحی شخصیت، گرافیک رایانه‌ای، نقاشی دیجیتال است.
مدیر مرکز دیجیتال استان با اشاره به بخش ایده‌های دیجیتالی اظهار کرد: در این بخش نیز از ایده‌هایی که در استارت آپ‌ها در حوزه نماز حاصل‌شده است تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای ۵ ایده حمایت می‌کنیم، همچنین مجموع جوایز جشنواره ۳۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌شده است.
وی عنوان کرد: تاکنون استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفته است و به همین منظور مهلت ارسال آثار را تا ۱۰ آذرماه تمدید کردیم، حجم بسیاری از آثار در این ۲ روز واردشده است، برای اینکه سرور دچار مشکل نشود این زمان تمدید شد تا آثار باکیفیت ارسال شود.
پورایمانی گفت: برای داوری نیز در هر بخش کمیته‌ای متشکل از اساتید برجسته کشور تشکیل و سرپرست داوران مشخص‌شده است، در این بخش از داوران و متخصصان بومی و غیربومی استفاده‌شده است که در فضای مجازی و حوزه تخصصی خود سرآمد هستند.
وی ضمن اشاره به زمان اختتامیه جشنواره گفت: همچنین جشنواره دارای داوری مردمی است و آثار بعد از داوری اصلی بر روی سایت قرار می‌گیرد تا مردم هم‌نظر بدهند و آثار دیده شود، جایزه مردمی نیز برای آثار در نظر گرفته‌شده است، همچنین با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار، اختتامیه جشنواره دهه آخر آذرماه هم‌زمان با اجلاس نماز در استان برگزار می‌شود.
مدیر مرکز دیجیتال استان با اشاره به تعامل دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در حوزه دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد، ستاد اقامه نماز و استانداری جشنواره برگزار می‌شود، همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی نیز پای‌کار هستند و هر دستگاه در بخش خود فعالیت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر جشنواره دائمی باشد قطعاً سال‌به‌سال شاهد رشد آثار خواهیم بود؛ در این دوره که اولین دوره برگزاری است استقبال خوب و قابل‌قبول است، درواقع این جشنواره فرصت خوبی است که از فضای مجازی این تیغ دو لبه به نحو احسن استفاده کنیم.
پورایمانی در پایان اظهار کرد: در بخش نماز، تولیدکننده انرژی نمی‌گذارد چراکه فکر می‌کند فعالیت در این بخش نسبت به سایر بخش‌ها بازگشت سرمایه ندارد، این جشنواره درواقع حامی نماز در فضای مجازی است و از تولیدکنندگان این بخش حمایت می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد