تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 - 9:15
کد خبر : 18126

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کردستانی

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کردستانی

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،از آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار کرد: سایت نور به نشانی www.quran.medu.ir در دسترس است که دانش‌آموزان می‌توانند به این نشانی مراجعه و ثبت‌نام کنند.وی از

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،از آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار کرد: سایت نور به نشانی www.quran.medu.ir در دسترس است که دانش‌آموزان می‌توانند به این نشانی مراجعه و ثبت‌نام کنند.
وی از ارسال شیوه نامه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس استان خبر داد و افزود: این مسابقات برابر کتاب «ندای رحمت» برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر، مداحی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

نریمانی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند در یکی از رشته های قرائت به شیوه تحقیق و یا قرائت به شیوه ترتیل شرکت کنند، اعلام کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در رشته حفظ می‌توانند در یکی از رشته‌های حفظ عمومی یا حفظ ویژه شامل حفظ ۵ جزء ، ۱۰ جزء ترتیبی، ۲۰ جزء ترتیبی و حفظ کل قرآن رقابت کنند.

وی مفاهیم و تفسیر، مداحی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان، احکام و انشای نماز را از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد برنامه ریزی مسابقات وزارت، کلیه مسابقات دوره ابتدایی تا سطح منطقه یا شهرستان، دوره متوسطه اول به استثنای مسابقه حفظ ویژه، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق تا سطح استان و در دوره متوسطه دوم تا سطح کشوری برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در مسابقات حفظ ویژه(۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم) دانش‌آموزان باید در سامانه طرح نور ثبت نام کرده و بر اساس دستورالعمل طرح ملی حفظ در آزمون های مربوطه شرکت کنند و امتیاز آنان در سامانه طرح نور ثبت شود؛ شرکت کنندگانی که حداقل ۷۰ درصد امتیاز را کسب کنند به مرحله استانی دعوت شده و پس از برگزاری مرحله استانی، نفرات اول هر دوره تحصیلی در هر سطح و به تفکیک جنسیت در مرحله کشوری حضور خواهند یافت.

نریمانی در پایان یادآور شد: در مراحل آموزشگاهی و شهرستان، این رشته فقط به صورت آزمون و ثبت نمرات در سامانه برگزار شده و نفرات راه یافته به مرحله استانی توسط ادارات قرآن، عترت و نماز استان ها انتخاب و جهت شرکت در مرحله استانی دعوت خواهند شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد