تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1396 - 13:18
کد خبر : 17961

حضور دانشجویان در تریبون نماز جمعه نمونه از تحقق گفتمان انقلاب اسلامی است/ سیاست زدگی جایی در بسیج دانشجویی ندارد

حضور دانشجویان در تریبون نماز جمعه نمونه از تحقق گفتمان انقلاب اسلامی است/ سیاست زدگی جایی در بسیج دانشجویی ندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی با ادب در گفت و گو با صبح توس؛ با اشاره به هدف امام(ره) از تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب گفت: انقلاب اسلامی که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی است، در زمانی که تفکر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی با ادب در گفت و گو با صبح توس؛ با اشاره به هدف امام(ره) از تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب گفت: انقلاب اسلامی که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی است، در زمانی که تفکر لیبرالی بر جهان حاکمیت داشت پا به عرصه وجود گذاشت و از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه های مختلف، گسترده و سازمان یافته دشمنان مواجه شد.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم در شکل گیری انقلاب بدنه مردمی بود، این صیانت به بدنه مردم و در قالب تشکل بسیج محول شد  ادامه داد:  در بین اقشار مختلف بسیج، ماهیت بسیج دانشجویی با توجه به اینکه یک قشر نخبگانی است با  هدف صیانت و حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی تشکیل شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تشکیل بسیج دانشجویی با بسیج مستضعفین فاصله زمانی چند ساله داشته است، برای کشف این علت باید به تاریخ و سیر تکاملی انقلاب اسلامی رجوع شود افزود: در ابتدای انقلاب با توجه به شرایط کشور لازم بود بسیج به شکل عام شکل بگیرد تا بتواند از کیان جمهوری اسلامی ایران در مقابل صدام و هم پیمانشان دفاع کنند.

با ادب با اشاره به اینکه بعد ازپایان جنگ سخت با تدبیر و دور اندیشی عمیق حضرت امام(ره) بسیج دانشجو و طلبه شکل گرفت ادامه داد: امام دشمن را در همه ابعاد شناخته بودند و بعد از پایان جنگ سخت، ابزاری برای دفاع در مقابل جنگ نرم  را معرفی  کردند تا انقلاب اسلامی به تمدن اسلامی  و به دنبال ان ظهور حضرت حجت(ع) برسد.

وی اظهار کرد: بسیج دانشجویی با توجه به برخورداری از قشر عظیم دانشجویان به عنوان پیش قراولان جامعه در عرصه های مختلف مانند دانشگاه و جامعه نقش افرین است و قطعا یکی از عرصه های نقش آفرینی حضور در عرصه های سیاسی بدون  نگاه حزبی و جریانی  است. آنچه دغدغه دانشجوی انقلابی و بسیجی است تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، در سطح دانشگاه ها و جامعه است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی موضع سیاسی گرفتن هم به معنای سیاست زدگی ندانست و  افزود: موضع سیاسی به معنا مولد بصیرت سیاسی در تمام اجتماع است. دایره فعالیت های سیاسی بسیج دانشجویی بسیار وسیع بوده و وارد قطب بندی های سیاسی نخواهد شد.

با ادب با تاکید بر اینکه عقیده امام، خط دهی فکری و گفتمانی اقشار بسیج، بر عهده بسیج دانشجو و طلبه است گفت: امروز هم دانشجویان انقلابی با بدنه مردم و اقشار مختلف  از  حضور درمناطق محروم و کم برخوردار در قالب اردوهای جهادی گرفته تا حضور در مدارس و مساجد و محلات ارتباط دارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی اظهار کرد: این ارتباط بخشی به شکل حضوری بوده مانند اردوهای جهادی، راهپیمایی ها، مناسبت ها و مراسمات مختلف و اخیرا هم با تاکید مقام معظم رهبری به حضور در تریبون های نماز جمعه از نمونه تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و خط دهی فکری می توان یاد کرد.

با ادب در پایان با اشاره به رویکرد انقلابی بسیج دانشجویی اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی از جمله ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، توجه به محرومان و مبارزه با فساد و تبعیض، عدالت خواهی و ترویج دفاع از حقوق ملت های مظلوم از جمله اصول این گفتمان است و بسیج دانشجویی در راستای تحقق این اهداف ابتدا باید آن را بر مبنای متون و خطوط  اصیل انقلاب اسلامی یعنی آثار و اندیشه امام خمینی(ره) و فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری فهم کند.

 وی ابراز کرد: در این راستا بسیج دانشجویی در تمام سال دوره ها و برنامه های مختلفی  از جمله  آن دوره های طرح ولایت در سطح استانی و کشوری، دوره های مطالعاتی شهید چمران، دوره خط امام وحلقه های معرفت در قالب حلقه های صالحین در تمام دانشکده ها و دانشگاه ها را برای تمام اعضای تشکل خود برگزار می کند. زمانی که فهم و شناخت کامل نسبت به خط امام و گفتمان مقام معظم رهبری انجام شد در راستای تببین این گفتمان  در بین قشر عام و خاص جامعه گام بر می دارد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد