تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 - 9:20
کد خبر : 17561

آیا می توان به جای نماز، اعمال یوگا را انجام داد؟

آیا می توان به جای نماز، اعمال یوگا را انجام داد؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از افکارنیوز، یوگا نوعی ورزش همراه با تمرکز است و از آثار معنوی-فرهنگی و تربیتی و ارتباط با مبداء هستی کاملا تهی است در حالی که نماز جامع ترین و کامل ترین راه پرواز از جهان ماده و پیوستن به معبود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از افکارنیوز،

یوگا نوعی ورزش همراه با تمرکز است و از آثار معنوی-فرهنگی و تربیتی و ارتباط با مبداء هستی کاملا تهی است در حالی که نماز جامع ترین و کامل ترین راه پرواز از جهان ماده و پیوستن به معبود و معشوق حقیقی و کمال و جمال مطلق است.

هر یک از شرائط، اجزاء، اقوال و افعال نماز دارای معانی و اسراری عظیم و در بردارنده اصول تربیتی و پبام آور فرهنگی خاص هستند که هیچ یک از آن ها در یوگا وجود ندارد.

به نظر می رسد آن چه باعث این مقایسه نادرست شده چند چیز است:

الف – این که غالباً نمازهای ما حقیقی و با حضور قلب و آداب باطنی نیست و چون به ژرفای نماز راه نیافته و نماز در هویدای دل ما رسوخ نکرده است.با حرکات دیگری که با نگرش سطحی مشابه می نمایند یکسان انگاشته می شود.

ب – بی توجّهی به اسرار و روح نماز و تعالیم و پیامدهای معنوی-تربیتی-روحانی-دنیوی و اخروی هریک از اجزاء و شرایط آن باعث پناه بردن به ارزش هایی چون یوگا می شود. باید بدانیم که یوگا تنها یک ورزش برای تقویت بعدی از ابعاد درونی انسان است و برای عبادات و نیایش و شکرگزاری آفریدگار نیست[۱].

پی نوشت:

[۱] – یکصد وده پرسش درباره نماز، واحد پاسخگویی به سوالات نماز، زیر نظر : مجتبی کلباسی، انتشارات ستاد اقامه نماز، ۱۳۸۸ش، نهم

کتاب پرسش ها و پاسخ های نماز، سید حسن موسوی (مرکز تخصصی نماز)

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد