تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1396 - 5:15
کد خبر : 17265

تاثیرگناه در انسان چیست

تاثیرگناه در انسان چیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آیت‌الله محمد تقی بهجت گفتند: بوده‌اند کسانی که اگر معصیت یا خلافی از آن‌ها صادر می‌شد یا غذای ناپاکی می‌خوردند، متوجه می‌شدند و می‌گفتند: «تاریک شدیم، حجابی حاصل شد»، و یا می‌گفتند: «غذای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آیت‌الله محمد تقی بهجت گفتند: بوده‌اند کسانی که اگر معصیت یا خلافی از آن‌ها صادر می‌شد یا غذای ناپاکی می‌خوردند، متوجه می‌شدند و می‌گفتند: «تاریک شدیم، حجابی حاصل شد»، و یا می‌گفتند: «غذای خانه فلانی به ما می‌سازد»؛ بعد معلوم می‌شد که آن‌ها از صلحا بوده‌اند، و وقتی طعام افراد لااُبالی را می‌خوردند، خون دفع می‌کردند.

ایشان بیان نمودند: اگر کسی پیگیری کند و در فکر این شود که در اعمال و اقوال مراقب باشد و گفتار و کردار خود را نگاه کند که چه می‌کند و معاصی و مسامحه کاری‌ها و سهل انگاری‌هایی را که از او سر زده، هر روز حساب کند، عیوب و نقایص خود را با عینک مراقبه و دقت و محاسبه تشخیص می‌دهد و می‌بیند. اما اینکه آن‌چه را که تقصیر نموده‌ایم، انجام دهیم یا تدارک نکنیم، حسابش جدا است.

آیت‌الله بهجت در پایان گفتند: آقایی را دیدم که اهل مراقبه بود، هرگاه نماز مغرب را به اندازه‌ای که هوا تاریک شود، به تأخیر می‎‌انداخت ناراحت می‌گشت، یا اینکه برای وضو نماز شب موفق نمی‌شد، و یا وقتی حیوانات به حمله می‌کردند، می‌گفت: «این حیوانات می‌گویند چرا نماز را به تأخیر انداختی! باید انسان مراقب اعمالش باشد، تا نتایج و آثار خوب و بد آن‌ها را ببیند.

منبع: در محضر بهجت

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد