تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 - 10:30
کد خبر : 17222

وحدت بین ارکان مختلف مسجد ایجاد شود

وحدت بین ارکان مختلف مسجد ایجاد شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا فلاحی صبح سه شنبه در همایش ائمه جماعات، هیئت امنا، خادمین و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: مسجد محل پمپاز فکرها و کشاندن مردم به انجام فعالیت های اجتماعی گوناگون است. وی،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا فلاحی صبح سه شنبه در همایش ائمه جماعات، هیئت امنا، خادمین و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: مسجد محل پمپاز فکرها و کشاندن مردم به انجام فعالیت های اجتماعی گوناگون است.

وی، یکی دیگر از فعالیت های مسجد را هسته های مقاومت فرهنگی عنوان کرد و گفت: مسجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با تأکید بر اینکه حرفی که مسجد به مردم می زند خیلی تاثیرگذارتر از تلوزیون است، عنوان داشت: با وجود جلسات وضع و خطابه می توانید جوانان خود را واکسینه کنید.

فلاحی با بیان اینکه مسجد را از مسائل سیاسی نباید کنار بدانیم، بیان کرد: مسجد نباید به نماز ختم شود بلکه باید پایگاه سیاسی و عبادی باشد و برای جوانان جایگاه خاص باید دیده شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بر این است که در سطح کشور، استان و شهرستان ها به سمتی حرکتی کنیم که مساجد به سمت مساجد تراز انقلاب اسلامی حرکت کنند، بیان داشت: باید در سطح مساجد وحدت بین فرمانده هان پایگاه ها بسیج و در رأس آن امامان جماعت، کانون ها، خادمین و هیئت امنای شکل گیرد و اگر در ارکان این وحدت ایجاد شود به مساجد ترازاسلامی نزدیک خواهیم شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با اشاره به اینکه در جلسات متعدد شاخص هایی برای ارکان مختلف مسجد در جهت رسیدن به مساجد تراز انقلاب اسلامی تعریف شده است، افزود: باید در همه ارکان مسجد این شاخص ها عمق گرفته و تقویت شود.

فلاحی ادامه داد: در همین راستا قرارگاه فرهنگی مساجد در سطح استان، شهرستان ها و مساجد هدف شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در ادامه این شاخص ها باید تعاملات و ارتباطاتی بین مساجد و محیط پیرامون آن ها شکل بگیرد، بیان داشت: در حال حاضر برخی از مساجد از محیط پیرامون خود فاصله گرفته اند و فقط به داخل مسجد، نماز و مراسم مذهبی فعالیت آن ها ختم شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه این در حالی است که مسجد تراز اسلامی نباید از مدرسه محل خود غافل باشد، عنوان داشت: باید مساجد با حوزه های علیمه، نخبگان، روحانیون و خیران محل ارتباط برقرار کنند.

فلاحی تأکید کرد: اگر این شاخص ها به وجودآمده و ارتباطات ایجاد شود کارکردهایی در مساجد خواهیم داشت که کارکرد عبادی یکی آ ها است.

وی با بیان اینکه مسجد باید کارکرد تربیتی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی داشته باشد، عنوان داشت: مساجد باید از تک ساعتی بودن خاروج شوند و به برپایی نماز به تنهایی اکتفا نکنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد