تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 6:34
کد خبر : 16441

هیچ فعالیت فرهنگی در مدارس حذف و کمرنگ نشده است

هیچ فعالیت فرهنگی در مدارس حذف و کمرنگ نشده است

محمد محسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علیرغم تمامی کمبودهای مالی در آموزش و پروش بنا بر ارائه خدمات کیفی گذاشته شده است. وی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی در دو بخش آموزش و پرورش مورد تاکید جدی قرار دارد، ادامه داد: نمره دانش آموزان کرمانی در امتحان نهایی روی برگه

محمد محسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علیرغم تمامی کمبودهای مالی در آموزش و پروش بنا بر ارائه خدمات کیفی گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی در دو بخش آموزش و پرورش مورد تاکید جدی قرار دارد، ادامه داد: نمره دانش آموزان کرمانی در امتحان نهایی روی برگه طی دو سال گذشته حدود یک نمره افزایش پیدا کرده است.

محسن بیگی در زمینه سوادآموزی گفت: کرمان در سنوات بین ۹۰ تا ۹۵ جزو پنج استانی است که بیشترین میزان رشد در حوزه باسوادی را به خود اختصاص داده است.

رشد ۱۳ درصدی باسوادی در رودبارجنوب

وی بیان کرد: در برخی مناطق مثل رودبار جنوب رشد باسودای به بیش از ۱۳ درصد رسیده و میانگین این شاخص در استان کرمان حدود ۵.۵ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کسب مقام اول توسط کرمانی ها در جشنواره خوارزمی سال گذشته، افزود: امسال طرح های زیادی از استان برای این جشنواره ارسال شده است و امیدواریم شاهد موفقیت های بیشتر دانش آموزان کرمانی باشیم.

وی گفت: سال گذشته کرمانی ها موفق به کسب ۹ مدال طلا، نقر و برنز المپیاد در رشته های ریاضی، زیست، اخترفیزیک و نجوم شدند.

محسن بیگی با اشاره به اینکه کنکور یکی از شاخص های ارزیابی است، افزود: سال گذشته نفر دوم رشته ریاضی و امسال نفر اول رشته تجربی از استان کرمان بودند.

کسب ۶۰۰ رتبه سه رقمی توسط کرمانی ها

وی اظهار کرد: همچنین کرمانی ها موفق به کسب بیش از ۶۰۰ رتبه زیر هزار در کنکور امسال شدند و باید به این نکته توجه داشت که این رتبه ها تنها در شمال استان متمرکز نیستند و در مناطق جنوب و شرق هم شاهد حضور این دانش آموزان موفق هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در کهنوج حدود ۱۵ نفر، در قلعه گنج دو نفر رتبه سه رقمی و در منطقه محروم «بلوک جیرفت» دانش آموزی موفق به کسب رتبه دو رقمی شده است که این امر نشان دهنده این است که عدالت آموزشی در حال تحقق است.

هیچ فعالیت فرهنگی در مدارس حذف و کمرنگ نشده است

وی در خصوص اقدامات فرهنگی با تاکید بر اینکه با وجود تمامی کمبودها هیچ فعالیت فرهنگی در مدارس حذف و کمرنگ نشده است؛ افزود: نماز جماعت در بیش از سه هزار مدرسه استان کرمان اقامه می شود.

محسن بیگی عنوان کرد: هزار و ۴۰۰ پیش نماز مدارس استان کرمان روحانیون هستند که با همکاری سازمان تبلغیات اسلامی و حوزه های علمیه و ائمه جمعه امام جماعت مدارس تامین می شود.

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان گفت: در مابقی مدارس پیش نمازان از همکاران فرهنگی دارای شرایط لازم برای برگزاری نماز جماعت هستند.

وی از شرکت گسترده دانش آموزان در مسابقات فرهنگی، قرآن، عترت و نماز طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: دانش آموزان کرمانی رتبه های خوبی در این زمینه به ویژه در بخش نهج البلاغه کسب کردند.

محسن بیگی گفت: گروه فرهنگیان کرمان در مسابقات فرهنگی هنری طی سال گذشته رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد