تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 - 11:04
کد خبر : 16091

تقویت فرهنگ حسینی ضمانت نامه تداوم انقلاب ماست

تقویت فرهنگ حسینی ضمانت نامه تداوم انقلاب ماست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه رودسر امروز، ۹ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار کرد: همه باید اهتمام خاصی برای فرهنگ عمومی قائل باشیم و هرچه به فرهنگ عمومی شهرستان مربوط باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه رودسر امروز، ۹ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار کرد: همه باید اهتمام خاصی برای فرهنگ عمومی قائل باشیم و هرچه به فرهنگ عمومی شهرستان مربوط باشد در این جلسه باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان رودسر در آستانه اربعین حسینی علمدار موکبی است در مهران به نمایندگی از استان گیلان که در آنجا با چهار شهرستان دیگر از جمله فومن، رودبار، شفت و املش از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) پذیرایی خواهند کرد.

این کارشناس دینی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: عفاف و حجاب یکی از مصداق های امر به معروف و نهی از منکر بوده و هیچ وقت در جامعه نباید معطل و مسکوت بماند. جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به این دو فریضه الهی توجه داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شرح وظایف خود و در حضور میدانی خوب عمل کرده و علیرغم داشتن ساحل فراوان و حضر گردشگران، هیچگونه تنش و چالشی در این مدت نداشتیم.

وی با اشاره به تشکیل جلسات آموزشی خانواده در مدارس، گفت: این جلسات در مدارس و با حضور اولیای دانش آموزان برگزار و مباحثی همچون مراقبت از فرزندان، نقش اولیا در تربیت فرزندان، امر به معروف و نهی از منکر و مباحث دینی طرح می شود. باید معروف را به جامعه بشناسانیم و منکر را از بین ببریم.

حجت الاسلام روحانی تکریم سیدالشهداء(ع) و عزای حسینی را از مصادیق معروف دانست و تصریح کرد: هر کجا عزای حسینی است، منکرش کمتر است و تقویت فرهنگ حسینی این است که در این مدت باقیمانده تا اربعین که به فرهنگ عمومی شهرستان مربوط می شود، همه تلاش کنیم تا این موکب در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائرین کربلا فعالیت کند.

امام جمعه رودسر با تاکید بر اینکه همه اعضا باید در تقویت موکب حسینی سهیم باشند، افزود: در راستای ترویج تقویت فرهنگ حسینی در اربعین، همه ادارات و نهادهای دولتی باید سهمی در راستای تقویت فرهنگ حسینی با مصداق موکب حسینی از خود نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ حسینی که ضمانت نامه تداوم انقلاب اسلامی ما است، باید بیش از گذشته در فرهنگ عمومی کشورمان تقویت شود.

امیر جانبازی، فرماندار رودسر نیز در این جلسه، تشکیل منظم و مرتب جلسات فرهنگ عمومی را باعث موفقیت دستگاه های مرتبط دانست و تصریح کرد: برای برقراری موکب در مرز مهران که قرار است روزانه ۵ هزار نفر را سرویس دهد، شهرستان رودسر انتخاب شده است که این نشان می دهد در سال های گذشته، رودسر در این زمینه درخشیده است و عزیزان موفق ظاهر شده اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد