تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 - 9:02
کد خبر : 16058

نقش موثر مشاوره در کاهش طلاق توافقی / ضرورت تخصیص بودجه و اعتبار مناسب برای مراکز مشاوره خانواده

نقش موثر مشاوره در کاهش طلاق توافقی / ضرورت تخصیص بودجه و اعتبار مناسب برای مراکز مشاوره خانواده

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علیرضا آوایی وزیر دادگستری در تشریح جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: طبق قانون حمایت از خانواده با یک ترتیباتی مراکز مشاوره تشکیل شده این مراکز اگر با کیفیتی که

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علیرضا آوایی وزیر دادگستری در تشریح جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: طبق قانون حمایت از خانواده با یک ترتیباتی مراکز مشاوره تشکیل شده این مراکز اگر با کیفیتی که در قانون است تشکیل شود به استحکام نهاد خانواده کمک می کند و در اکثریت قریب به اتفاق استانها این مراکز فعال است. 

وی بر کاهش طلاق توافقی با ایجاد این مراکز تاکید کرد و گفت: قرار بر این شد درباره تامین اعتبار این مراکز و تهیه دستور العمل پیگیری هایی انجام شود، در مجموع جلسه خوبی بود.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز در ارتباط با تعامل با وزارت دادگستری و کمیسیون متبوع خود گفت: وزیر دادگستری در این جلسه با حوصله و اشراف به مسایل قانونی و قضایی به سوالات با حوصله تمام پاسخ دادند.

وی با تاکید بر اهمیت کانون مشاوره خانواده تصریح کرد: در شکل گیری این کانون ها باید دقت کافی و لازم صورت گیرد و طبق قانون از افراد فارغ التحصیل در این حوزه و روانشناسان متخصص استفاده شود.

نوروزی ادامه داد: در رابطه با تخصیص بودجه نیز قول مساعدی مبنی بر پیگیری برای اختصاص بودجه مناسب در سال ۹۷ داده شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: تشکیل مراکز مشاوران خانواده تاثیر بسزایی در کاهش طلاق توافقی و استحکام بنیاد خانواده دارد.

نوروزی با تاکید بر اهمیت بازدید مستمر قضات از زندانها گفت: با حضور رئیس کل زندانها و مسئولین مرتبط و دادستان و نمایندگان قوه قضاییه بازدیدی از بخش های مختلف زندان داشتیم که استمرار این بازدیدها در رسیدگی به مشکلات زندانیان و روحیه بخشی به آنان اهمیت فراوانی دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد