تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1396 - 6:48
کد خبر : 15630

توهین، ضرب و جرح و سرقت در صدر دعاوی دادگستری خراسان رضوی

توهین، ضرب و جرح و سرقت در صدر دعاوی دادگستری خراسان رضوی

علی اصغر رفاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: در این آمار ‘تهدید، تصادفات، رانندگی بدون گواهینامه، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، کلاهبرداری و خیانت در امانت’ نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم اتهامات مجرمانه دعاوی دادگستری خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند.وی ادامه

علی اصغر رفاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: در این آمار ‘تهدید، تصادفات، رانندگی بدون گواهینامه، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، کلاهبرداری و خیانت در امانت’ نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم اتهامات مجرمانه دعاوی دادگستری خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: از مجموع ۱۰ اتهام مجرمانه نخست در کشور و از جمله خراسان رضوی، چهار اتهام از مظاهر خشونت است.
مدیرکل پیشگیریهای مردمی قوه قضائیه همچنین گفت: طبق آمار در اختیار قوه قضائیه با همکاری دادگستری خراسان رضوی و بهزیستی، طلاق توافقی در خراسان رضوی ظرف سه ماه نخست امسال ۱۴.۶ درصد کاهش یافته است. در سه ماه نخست سال ۱۳۹۶ سه هزار و ۷۱۰ فقره طلاق توافقی در خراسان رضوی ثبت شد اما در سه ماهه نخست امسال سه هزار و ۱۶۸ فقره کاهش یافت. طلاق به درخواست زوجه هم در این استان ۱۲.۷ درصد کمتر شده است.
وی افزود: در همین راستا محاکم دادگستری باید شکایات مربوط به خانواده را از ابتدای کار، قضایی نکنند بلکه اینگونه شکایات در انتهای کار قضایی شود. ارجاع پرونده های اختلاف خانوادگی به مراکز مشاوره خانواده به جای محاکم دادگستری کار مقدسی است لذا یکی از کارهایی که شوارهای اسلامی شهرها می توانند انجام دهند حمایت جدی و عملیاتی از مراکز مشاوره خانواده است.
رفاهی ادامه داد: مراکز مشاوره خانواده در پرونده های ارجاعی بیش از ۳۰ درصد موفقند و زوجین را به صلح و سازش می رسانند اما این مشاوره ها باید ادامه یابد تا منجر به بازگشت دوباره آسیب و اختلاف نشود. همین مطلب در خصوص زندانیانی که از زندان آزاد می شوند و معتادانی که از مرکز ترک اعتیاد بیرون می آیند نیز صدق می کند.
وی گفت: ۱۱.۵ میلیون نفر در کشور در سن ازدواج قرار دارند که باید ۱۰ مهارت را برای تشکیل خانواده یاد بگیرند اما خانواده ها و خود دختران و پسران نمی دانند برای ازدواج و تشکیل خانواده باید آموزش ببینند.
مدیرکل پیشگیریهای مردمی قوه قضائیه افزود: خانواده ها حاضرند برای تهیه جهیزیه ۴۰۰ میلیون ریال هزینه کنند اما راضی نیستند برای گرفتن آموزشهای مهارتهای زندگی مشترک چهار میلیون ریال خرج کنند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
۱۹۲۲/۱۸۵۸

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد