تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 14:10
کد خبر : 149243

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تأکید کرد: لزوم اجرای مجدد طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کشور

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تأکید کرد: لزوم اجرای مجدد طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کشور

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: هر جا نیاز بود، دستگاه قضائی با تمام وجود به میدان آمد و در حال حاضر بیش از هزار و ۲۳٠ پرونده قضائی درباره کشف حجاب و هنجارشکنی‌ها تشکیل‌ شده است و در ادامه تأکید بر اجرای دوباره طرح ارتقای امنیت اجتماعی داریم. به گزارش روابط عمومی مجمع رهروان امربه

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: هر جا نیاز بود، دستگاه قضائی با تمام وجود به میدان آمد و در حال حاضر بیش از هزار و ۲۳٠ پرونده قضائی درباره کشف حجاب و هنجارشکنی‌ها تشکیل‌ شده است و در ادامه تأکید بر اجرای دوباره طرح ارتقای امنیت اجتماعی داریم.

به گزارش روابط عمومی مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان،حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در همایش فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: زمانی که به آیات قرآن درباره امربه‌معروف و نهی از منکر توجه می‌کنیم، می‌بینیم که پنج مرحله طولی درباره این امر بیان شده است.

وی با اشاره به آیه ۹٠ سوره نحل افزود: خداوند در تبیین موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر خود را مکلف می‌داند یعنی اولیا و اوصیا را مقدم بر خود ندانسته است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از احکام قبل از اسلام وضعیتی متفاوت داشت اما پس از معرفی اسلام به‌عنوان دین کامل شرایط تغییر پیدا کرد و ما به‌عنوان مسلمان باید به این احکام ملزم باشیم.

وی اظهار کرد: با وجود بعضی تفاوت‌ها، تمام انبیا نسبت به موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر مکلف بودند که این امر تنها جنبه دینی و مذهبی ندارد، بلکه آثار آن تمام جوانب جامعه را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جعفری در خصوص مرحله سوم اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر توسط حاکمان و حکمرانان گفت: در طول این سال‌ها باوجود استقرار نظام اسلامی، شاهد مغفول ماندن امربه‌معروف و نهی از منکر هستیم که یکی از عوامل این محجوریت، همین مرحله سوم است.

وی گفت: همه قبول داریم در اجرای اصل امربه‌معروف و نهی از منکر کوتاهی شده است و در حال حاضر شاهد پیامدها و نزول عذاب‌های آن هستیم.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: در شرایط فعلی احساس می‌شود اجماعی در حال حاصل شدن است اما باید توجه داشته باشیم که اقدامات، اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر باشد نه قرائت.

وی ادامه داد: اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر آن است که ارکان نظام، مظاهر اسلامی، الهی و فضائل و مکارم اخلاقی در حوزه‌های مختلف از جمله خدمت‌رسانی عادلانه را رعایت کنند و امید است در این مسیر اراده‌ها جدی‌تر و قوی‌تر شود.

جعفری با بیان اینکه امروز باید به‌صورت علنی و عملی از قرائت امربه‌معروف به اقامه آن برسیم، مطرح کرد: هر جا نیاز بود، دستگاه قضائی با تمام وجود به میدان آمد و در حال حاضر بیش از هزار و ۲۳٠ پرونده قضائی درباره کشف حجاب و هنجارشکنی‌ها تشکیل شده است و در ادامه تأکید بر اجرای دوباره طرح ارتقای امنیت اجتماعی داریم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که وجهه‌های مختلف دارد، گفت: امروز در عین رسیدگی به پرونده‌ها، در حوزه پیشگیری از وقوع جرم هزار و ۵٠٠ ساعت کارگاه برنامه‌ریزی شده است، همچنین ۱۳۸ نفر از آمران به معروف در اولین دوره کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: تلاش‌های آمران به معروف مورد حمایت دستگاه قضائی و دادگستری کل استان هستند و در تمام دادگستری‌ها شعبه ویژه برای این امر داریم زیرا افرادی که به آمران تعدی می‌کنند باید با پاسخ سخت دستگاه قضائی مواجه شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد