تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 7:16
کد خبر : 149216

دکتر استکی:پیشتازی اصفهان در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر/ مردم در حوزه مبارزه با فساد جلوتر از مسئولان هستند/تصویر

دکتر استکی:پیشتازی اصفهان در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر/ مردم در حوزه مبارزه با فساد جلوتر از مسئولان هستند/تصویر

به گزارش روابط عمومی مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان؛جلسه مشترک شورای عالی مجمع و رئیس ومعاونت های صداوسیمای مرکز اصفهان با حضور سرداردکتر جواد استکی ،حجت الاسلام والمسلمین محسن مظاهری دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر و دکتر یوسف افشار نیا مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان برگزار گردید. دکتر استکی رئیس

به گزارش روابط عمومی مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان؛جلسه مشترک شورای عالی مجمع و رئیس ومعاونت های صداوسیمای مرکز اصفهان با حضور سرداردکتر جواد استکی ،حجت الاسلام والمسلمین محسن مظاهری دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر و دکتر یوسف افشار نیا مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان برگزار گردید.

دکتر استکی رئیس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان ضمن تبریک دهه ولایت وامامت اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلامی فرمودند پیام غدیر را نسل به نسل به فرزندان برسانید چرا که خداوند متعال در روز غدیر با ولایت وجانشینی امیرالمومنین وائمه معصومین دین خود را کامل نمود.

وی در ادامه به ترک فعل بعضی ازمدیران نهاد ها وسازمان ها اشاره وافزود: درخصوص عفاف وحجاب اگر ۲۷ دستگاهی که مورذ خطاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود وارد میدان شده بودند و وپای کار بودند امروز شاهد بد پوششی وکشف بد حجابی در جامعه نبودیم.

وی تصریح کرد مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر که یک نهاد مردمی است با حضور خود مردم در طرح ها وبرنامه های میدانی تذکر لسانی و فعالیت های فرهنگی همیشه پیشتاز بوده حتی در زمان اغتشاشات سال گذشته وظیفه تذکر لسانی خودرا انجام می داد.

استکی به پیشگامی اصفهان اشاره وبیان داشت: اصفهان همیشه در مسائل وبرنامه ها در کشور پیشگام بوده است و الان هم در موضوع تذکر لسانی که مد نظر رهبرمعظم انقلاب اسلامی است پیشگام بوده ومردم نسبت به جامعه خود بی تفاوت نیستند.

رئیس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان به کم کاری مسئولین اشاره وگفت: نیروهای فعال آمربه معروف در نقاط مختلف شهر با حمایت ستاد امربه معروف ونهی از منکرو با برنامه های متنوع فرهنگی ،ایجابی واغنایی و همچنین برپایی میزهای گفتگو،مشاوره وپاسخگویی به شبهات جوانان، جهادی در میدان حضور داشته ودارند که متاسفانه مسئولینی که باید در میدان باشند کم کاری کردند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن با تمام امکانات خود صحنه گردان جریان بد پوششی وبد حجابی در جامعه اسلامی وبه دنبال آندلس سازی جامعه می باشد که مسئولین فرهنگی باید در این خصوص همت وتلاشی جدی تری برای مبارزه با برنامه های فساد انگیز دشمنان در جامعه  داشته باشند.

استکی به حضور مردم در میدان مبارزه اشاره وافزود:مردم همیشه در صحنه بوده وهستند و همیشه پیشتازتر از مسئولین در صحنه  مبارزه با فساد در میدان نبرد حضور داشته اند و اگر مسئولین هم مثل مردم در صحنه حضور داشتند هیچگاه جامعه دچار چنین مشکلاتی نمی شد.

وی افزود: بعداز قائله اغتشاشات سال گذشته همکاری مردم و همچنین استقبال مردم از طرح های مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر افزایش یافته که حضور جوانان بسیار چشمگیر می باشد.

استکی در پایان بیان داشت: مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر آمادگی هرگونه  همکاری در زمینه ها مختلف رسانه ای را در جهت ترویج معروفات در جامعه اسلامی را با صدا وسیما دارد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین محسن مظاهری دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان به واقعه غدیر اشاره واظهار داشت:غدیر متعلق به حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج) می باشد چرا که پیامبر گرامی اسلامی در خطبه غدیر می فرمایند من ائمه بعداز خودم را معرفی می کنم و زمان کنونی غدیررا باید برای ولایت وامامت امام زمان(عج) جشن بگیریم و از صدا وسیمای مرکز اصفهان هم در خواست داریم که در خصوص جهت دادن غدیر به ولایت وامامت امام زمان(عج) فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: از مهم ترین فعالیت های مجموعه صدا وسیما با توجه به رویکرد فعالیت ها انعکاس فعالیت های خوب وحسنه باشد و مهمترین معروفات ترویج حسنات در جامعه است که نقش موثری را می توان در جامعه داشته باشد.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقش برنامه های تخصصی درصدا وسیما اشاره و افزود:در سطح جامعه با منکراتی مواجه هستیم که مدل مقابله با آن مباحث مطالبه گری ،پرسشگری ونقد نظر در حوزه منکرات است نباید جامعه را با ترویج منکرات به آسیب بکشیم باید این موضوعات در جلسات تخصصی به صورت نقد ونظری با حضور صاحب نظران،جریان ساز و فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام مظاهری به رسالت صدا وسیما اشاره وبیان داشت: رسالت صدا وسیما یک رسالت بسیار بالایی  است وتاثیرات بسیار خوبی را در بین جامعه دارد لذا باید آسیب شناسی کنیم در جامعه ، ونسبت به آن آسیب برنامه ریزی کنیم بعنوان مثال یکی از مشکلات جامعه عدم آگاهی و اطلاعات از قوانین جاری جامعه است که  برای آگاهی دادن و آشنایی مردم به قوانین در موضوعات مختلف وخصوصا مسائل اجتماعی ،صدا وسیما نقش بسیار مهم و موثری را می تواند ایفا نماید.

وی به ایجاد روحیه مسئولیت پذیری در جامعه اشاره وگفت: باید تلاش کنیم که مردم در قبال جامعه خود مسئولیت پذیر باشند واین حس مسئولیت پذیری را درجامعه بالا ببریم امربه معروف ونهی از منکر یعنی نسبت به جامعه خود بی تفاوت نباشیم.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکربا اشاره به مطالبه گری صدا وسیما از مسئولین اظهار داشت: در حوزه مطالبه گری از مسئولین به مردم نقش بدهیم و  در برنامه ها مطالبات مردم مطرح شود که نتیجه آن امید آفرینی و حل مشکلات مردم باشد.

حجت الاسلام مظاهری به دستگاه حاکمیتی ستاد امربه معروف ونهی از منکر اشاره وافزود: ستاد امربه معروف ونهی از منکر یک دستگاه حاکمیتی است ولی عِده وعُده ستاد مردم هستند که یکی از قوی ترین گروه های مردمی که در حوزه امربه معروف فعالیت می کند ودر ترویج وفرهنگ سازی معروفات جریان ساز است مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر است که این گروه های مردمی بازوی توانمند ستاد می باشند.

وی در پایان بیان داشت: انعکاس فعالیت های گروهای مردمی یک کار بسیار خوب و امید آفرینی برای جامعه است چرا که از دل خود مردم عده ای نسبت به مسائل بی اعتنا نیستند وجریان ساز وبرای جامعه امید آفرین هستند.

یکی از تکالیف صدا وسیما کار قرارگاهی در حوزه رسانه است.

در ادامه جلسه دکتر یوسف افشارنیا مدیرکل صدا وسیمای مرکز اصفهان به یکی از ماموریت های صدا وسیما اشاره واظهار داشت: یکی از تکالیف صدا وسیما کار قرارگاهی در حوزه رسانه است یعنی تعامل وهم افزایی همه جبهه انقلاب در مقابله با جبهه کفر و دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی تصریح کرد: صدا وسیما باید در حوزه رسانه محور این حوزه در کشور باشد تا بتواند از طریق تعامل با مجموعه ها ودستگاه ها و گروه های مردمی ومجامعی کارهای رسانه ای جریان ساز در کشور را انجام دهد وبرای صدا وسیمای مرکز اصفهان باعث افتخار است که با مجموعه مردمی مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر وهمچنین ستاد امربه معروف بتوانیم در این حوزه فعالیت های مشترکی را داشته باشیم.

دکتر افشارنیا به حوزه برنامه های صدا وسیما اشاره وبیان داشت: صدا وسیما چهار حوزه برنامه ساز دارد که عبارتند از حوزه سیما،حوزه صدا،حوزه خبر و حوزه فضای مجازی که مجموعه ها و دستگاه ها با این چهار حوزه در ارتباط هستند و بحمدالله کارهای بسیار خوبی هم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مجموعه صدا وسیما کاملا در اختیار مجموعه هایی که کار های فرهنگی ،جهادی و رسانه ای انجام می دهند می باشد و جز این برنامه ای ندارد چراکه رسانه ملی در خدمت مردم وحاکمیت  وجامعه اسلامی می باشد.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز اصفهان به اهمیت مطالبه گری مردمی اشاره وبیان داشت: مطالبه گری مردمی وفعالیت های گروه های مردمی در حوزه های مختلف اگر نبود جامعه دچار هنجار های بسیار زیادی می شد که این مطالبه گری های مردم هم جلوگیری از منکرات و هم باعث امید آفرینی در جامعه می شود.

دکتر افشار نیا در پایان گفت: در حوزه فضای مجازی در تولید محتوا،رصد وانتشار آمادگی هرگونه همکاری را با گروهای مردمی داریم.

در ادامه دکتر محمدرضا یوسفی جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه وظیفه ما مقابله با جنگ ترکیبی است، درباره ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد میزهای گفتمان و گفتگو در رسانه ملی افزایش یابد.

دکتریوسفی افزود: رسانه باید در کنار مطالبه گری در حوزه های گوناگون، در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هم مطالبه گری و از انیمیشن های کوتاه هم استفاده کند.

 

 

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد