تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1396 - 5:05
کد خبر : 14845

صدر جدول دعاوی خانوادگی/ فراوانی طلاق در بالای شهر

صدر جدول دعاوی خانوادگی/ فراوانی طلاق در بالای شهر

علی‌محمد زنگانه، مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین موضوعات در صدر دعاوی خانواده اشاره و عنوان کرد: هنوز طلاق توافقی به لحاظ آماری بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. وی مطالبه مهریه، الزام به تمکین و طلاق به خواست زوج و زوجه را به

علی‌محمد زنگانه، مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین موضوعات در صدر دعاوی خانواده اشاره و عنوان کرد: هنوز طلاق توافقی به لحاظ آماری بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی مطالبه مهریه، الزام به تمکین و طلاق به خواست زوج و زوجه را به ترتیب از دیگر موضوعات با بیشترین فراوانی برشمرد و گفت: مشکلات اقتصادی بر خلاف باور عموم مردم در صدر  جدول دعاوی خانوادگی نیستند.

وی شمیرانات را در تهران از بیشترین میزان درخواست طلاق برخوردار دانست و تصریح کرد: بیشترین آمار طلاق به ساکنان بالای شهر که از وضعیت مالی بهتری برخوردار هستند تعلق دارد.

زنگانه با اشاره به ترس جوانان از ازدواج به لحاظ مشکلات اقتصادی، عنوان کرد: پررنگ کردن این امر به عنوان یک عامل اساسی اشتباه است؛ حتی در برخی استان‌ها مسائل اقتصادی به عنوان عامل آخر  در طلاق شناخته شده است.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه بیان کرد: در بیشتر موارد بین عاملی که زوجین برای طلاق بیان می‌کنند با عاملی که مشاور در حین جلسات مشاوره کشف می‌کند اختلاف وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون جدید حمایت خانواده باید در کنار دادگاه‌های خانواده مراکز مشاوره خانواده ایجاد کنیم، به نحوی که تا کنون بیش از ۴۳۰ مرکز در کل کشور ایجاد شده است و تمامی دعاوی خانواده به این مراکز ارجاع می‌شوند.

زنگانه الزام شورای عالی انقلاب فرهنگی را ارائه مشاوره برای طلاق توافقی دانست و تصریح کرد: با این وجود ما به تمامی دعاوی خانواده در موضوعات مختلف، خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه می‌دهیم.
 
وی با تأکید بر اینکه با ارائه این مشاوره‌های خانواده تا کنون شاهد رشد ۱۵ درصدی صلح و سازش در دعاوی بوده‌ایم، عنوان کرد: ارائه آموزش‌های مهارت‌های ارتباطی به زوجین نیز به صورت داوطلبانه لحاظ شده است که نتیجه آن بالا رفتن هشت درصدی میزان صلح و سازش نسبت به گروه‌هایی است که صرفا مشاوره روانشناختی، مددکاری و حقوق و مذهبی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت پیشگیری قوه قضائیه مشاوره‌های ذکر شده را دیر هنگام خواند و گفت: باید چند پله عقب‌تر برویم و این آموزش‌ها را به حین و قبل ازدواج، به سنین رشد تکامل یکپارچه و حتی مهدهای کودک و دبستان ببریم تا این آموزش‌ها ملکه ذهن نسل بعدی شود و اثربخشی بیشتری داشته باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد