تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1400 - 15:05
کد خبر : 147875

۴۸۰۰۰ واحد مسکونی نیاز ۱۰ ساله مردم خراسان شمالی

۴۸۰۰۰ واحد مسکونی نیاز ۱۰ ساله مردم خراسان شمالی

قاسم قاسمی در نشست خبری که ۱۸ آذر ماه برگزار شد، اظهار کرد: اگر طی چهار سال ۱۲ هزار واحد مسکونی ساخته شود تا ۱۰ سال آینده به نیازهای مردم این استان پاسخ داده خواهد شد. وی افزود: در طرح اقدام ملی هم اکنون ساخت دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در کار قرار گرفته

قاسم قاسمی در نشست خبری که ۱۸ آذر ماه برگزار شد، اظهار کرد: اگر طی چهار سال ۱۲ هزار واحد مسکونی ساخته شود تا ۱۰ سال آینده به نیازهای مردم این استان پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: در طرح اقدام ملی هم اکنون ساخت دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در کار قرار گرفته اما این تعداد اکتفای نیاز مردم استان را نمی کند.

قاسمی ادامه داد: در تولید مسکن در این استان بیشتر تاکید ما بر روی پروژه های خود مالکی است و ترجیح می دهیم به این سو گام برداریم.

وی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن بیان کرد: برای اجرای این طرح در استان با کمبود زمین مواجه نیستیم و مشکلی برای شروع این طرح در استان وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مجموع برای اجرای این طرح ۷۰۰ هکتار زمین شناسایی کردیم که می توان پروژه های ساخت و ساز را در آن زمین ها انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: فقط دو تا سه شهر در این استان مشکل تامین زمین در آن ها وجود دارد که این مسئله نیز با الحاق زمین های محدوده شهر مرتفع خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: اگر تعداد افراد ثبت نام کننده برای اجرای این طرح زیاد شود، الحاق زمین های محدوده شهر برای اجرای پروژه بیش از چند روز به طول نخواهد انجامید.

وی افزود: تاکنون ۱۹ هزار و ۳۶۰ نفر برای طرح جهش ملی مسکن در این استان ثبت نام کرده اند و از هفته آینده کار بررسی شروع خواهد شد.

قاسمی در ارتباط با پروژه بافت فرسوده در بجنورد نیز بیان کرد: شرکت عمران سازان به تعهدات خود برای تکمیل پروژه عمل نکرد و این موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است تا تکمیل شود.

وی گفت: در آنجا زمین هایی وجود دارد که در صدد هستیم تا در قالب طرح جهش تولید مسکن، واحدهای مسکونی را بسازیم.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه طبق قانون به سازمان و ادارات دولتی اعلام شده تا زمین های مازاد خود را در اختیار ادارات کل راه و شهرسازی قرار دهند، اظهار کرد: اداره کل ثبت موظف است تا طی یک ماه این زمین ها را به ادارات راه و شهرسازی انتقال دهد.

وی افزود: تصور نمی کنم زمین های بزرگی در این استان در دست ادارات و سازمان های دولتی باشد و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز حساب چندانی بر روی این زمین ها باز نکرده و از محل زمین های خود، طرح های تولید مسکن را اجرایی می کند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد