تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1396 - 9:42
کد خبر : 14717

وجود ۱۳ امامزاده در اداره اوقاف شمیران/ برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در تمامی آنها

وجود ۱۳ امامزاده در اداره اوقاف شمیران/ برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در تمامی آنها

حجت‌الاسلام زینعلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، گفت:‌برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا یکی از جدی‌ترین برنامه‌های ایام محرم است که سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید فراوانی بر اجرای دقیق آن دارد. وی افزود: برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در امامزادگان در دستور کار بوده و هست و برگزاری این

حجت‌الاسلام زینعلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، گفت:‌برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا یکی از جدی‌ترین برنامه‌های ایام محرم است که سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید فراوانی بر اجرای دقیق آن دارد.

وی افزود: برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در امامزادگان در دستور کار بوده و هست و برگزاری این نماز در صحن امامزادگان و محیط باز اطراف آن حرکت دینی وحدت‌بخشی به حساب می‌آید.

مسئول فرهنگی اوقاف شمیران تصریح کرد: در تمام امامزادگان اوقاف و امور خیریه شمیران اقامه نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا برپا شده است.

وی در مورد تعداد امامزادگان حوزه استحفاظی اداره اوقاف و امور خیریه شمیران، گفت: این اداره اوقاف ۱۳ امامزاده را در حوزه استحفاظی خود دارد که به جزء ۲ امامزاده که آن هم به دلیل محدود بودن فضای فیزیکی آنجا امکان برگزاری نماز جماعت را ندارد در بقیه امامزاده‌ها نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا برگزار شده است. 

حجت‌الاسلام زینعلی خاطرنشان کرد: یکی از آن امامزادگان در بیمارستان و دیگری در دانشگاه واقع است اما با این حال مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف را در کنار امامزاده برگزار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در تمام امامزادگان اداره اوقاف و امور خیریه شمیران بحث ادغام عزاداران اجرا می‌شود که تمامی این اقدامات از محل درآمد موقوفات واقفین خیراندیش و اجرای امینانه نیت وقف صورت می‌گیرد.

مسئول فرهنگی اوقاف شمیران در پایان گفت: هزینه چند شب اطعام عزاداران ایام محرم هم توسط اداره اوقاف و امور خیریه شمیران پرداخت شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد