تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 12:50
کد خبر : 146978

امربه معروف همه شئون زندگی را در بر می‌گیرد/لزوم نظارت بر پوشاک نامتعارف

امربه معروف همه شئون زندگی را در بر می‌گیرد/لزوم نظارت بر پوشاک نامتعارف

حجت‌الاسلام سیدعلی خان محمدی یکشنبه ١۴ آذر در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور که به میزبانی شیراز در حال برگزاری است، بیان کرد: اگر از ظرفیت مردم در احیای فریضتین استفاده نشود و مردم به میدان نیایند، با قوانین

حجت‌الاسلام سیدعلی خان محمدی یکشنبه ١۴ آذر در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور که به میزبانی شیراز در حال برگزاری است، بیان کرد: اگر از ظرفیت مردم در احیای فریضتین استفاده نشود و مردم به میدان نیایند، با قوانین و بخشنامه هیچ اتفاق مثبتی در بخش‌های مختلف کشور نخواهد افتاد.

معاون مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما در این معاونت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در عرصه‌های مختلف است، تاکید کرد: امر به معروف مختص یک حیطه نیست بلکه مردم می‌توانند در همه شئون امر به معروف و نهی از منکر کنند.

خان‌محمدی با بیان اینکه مطالبه گری حتی در حقوق حیوانات هم امر به معروف محسوب می‌شود، عنوان کرد: البته نه حیواناتی که امروز به سبک غربی وارد خانه‌ها شده‌اند و اتفاقا این ظلم و تضییع حقوق حیوان است که با تغییر ژن آنها را به آپارتمان‌ها آورده‌اند.

او اظهار کرد: سامانه‌ای جامع در حال تنظیم است تا مردم در عرصه‌های مختلف مطالبه گری کنند که یکی از این حوزه‌ها، مطالبه مردم از مسئولان است و که در همین رایطه گشت‌های ارشاد مدیران در راستای مبارزه با فساد تشکیل شده است.

معاون مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: گزارش‌های زیاد و مهمی از سراسر کشور در حوزه گمرکات و تامین امنیت غذایی به نهادهای مربوطه برای بررسی و اقدام لازم داده‌ایم که آخرین گزارش مربوط به تخلف ١٢ هزار میلیاردی یکی از بانک‌ها بود که به پلیس امنیت اقتصادی اعلام کردیم.

خان‌محمدی ادامه داد: وقتی می‌گوییم امر به معروف و نهی از منکر را باید از مسئولان آغاز کنیم، نباید عفاف و حجاب را فراموش کنیم، چرا که دشمن امروز دو راهبرد داشته و در راهبرد جنگ نرم در بسیاری از جاها موفق بوده است.به عنوان مثال؛ امروز مسئله طلاق و سست شدن بنیان خانواده را می‌بینیم.بیش از ٢۶٠ کانال فارسی زبان، ایستگاه رادیویی و کانال ماهواری با هجمه به جمهوری اسلامی، نوک پیکان خود را سست شدن بنیان خانواده گرفته‌اند.

او افزود: سه استان قم، مشهد و شیراز از جمله جاهایی است که دشمن به جد کار می‌کند و گزارش‌هایی هم مبنی بر ورود مستقیم مشروبات الکی از مرز به همین سه استان وجود داشته است.

معاون مطالبه گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی ما حوزه عفاف و حجاب و خانواده است، عنوان کرد: امروز یکی از اشکالات جدی کشور، رها بودن شبکه و فضاهای مجازی است که متولی مشخصی ندارد که امید است دولت سیزدهم اهتمام جدی در این باره داشته باشد.

خان‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت مساجد و محلات را از دیگر رویکردهای این معاونت عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم باید به جامعه اسلامی برسیم و لازمه جامعه اسلامی هم محلات اسلامی است و محله هم اسلامی نمی‌شود مگر با احیای جایگاه راهبردی مسجد در محله.

او با بیان اینکه امروز بعضی از مساجد ما کلیسا شده‌اند و تنها برای ساعتی در روز باز و فعالند، تاکید کرد: وقتی شوراهای امر به معروف به سطح محلات و مساجد آورده و اگر بعضی از مشکلات در همین مساجد و محلات حل شوند، دیگر به سطح شهرستان و استان و ملی کشیده نمی‌شود.

خان‌محمدی همچنین به عرضه پوشاک نامتعارف در مغازه‌ها و نمایش آن در ویترین اماکن تجاری اشاره و بیان کرد: متاسفانه ورود و تولید پوشاک در کشور قانون مشخص نداشته و نظارتی جدی هم در این زمینه وجود ندارد و باید در درون صنف پوشاک، توجه و نظارت شود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد